Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

10 najkreatívnejších reklám roku 2015! Pri nich sa nudiť nebudete

Reklama.jpg
8. januára 2016 Zdroj www.mashable.com Tlačiť

Ignorovať reklamy nebolo nikdy jednoduchšie. Programy pre ich filtrovanie zvané ad blockers pomohli tomu, že tvorcovia reklám reklám už nemajú záruku, že sa na ich výtvory vôbec niekto pozrie.

V dôsledku zmien v sledovaní televízie, prijímaní správ a surfovaní na webe naviac rýchlo vymiera i publikum, ktoré predtým reklamy hltalo z pohodlia obývačiek. Našťastie ale panika, ktorá zavalila reklamky, vzbudila vlnu kreativity v snahe vyčleniť sa z davu a zaujať.

A rovnako tomu bolo i minulý rok. Pozrite sa na desať najkreatívnejších reklám roku 2015, ktoré predstavil portál Mashable.

USA – k odvráteniu násilia so zbraňami

V najprovokatívnejšej  marketingovej kampani poslednej doby zriadila reklamná agentúra Grey na Mannhatane reálne vyzerajúci obchod so zbraňami, ktorý bol otvorený verejnosti. Zvrat v deji: každá zbraň bola označená prípadmi zastrelenia, nehôd, vrážd alebo samovrážd, v ktorých konkrétna zbraň zohrala rolu.  Šokované a zmätené pohľady na tvárach zákazníkov dali kampani autentickú emotívnu silu.

Hyundai – Odkaz do vesmíru

Ako doprajete trinásťročnej dievčine kontakt s otcom, ktorý si poletuje vo vesmíre? Jednoducho dopravíte flotilu luxusných sedanov na púšť a riadite ich po trasách vo forme obrovských písmen čitateľných zo stratosféry. Spôsob to nie je síce praktický, ale zato je okázalý. Hyundai zabodoval s hitom, pri jeho natáčaní dokonca pokoril Guinnessov rekord.

Ad Council – Láska nemá nálepky

Trojminútové video neziskovej organizácie Ad Council natočenej na Valentína zachytáva dav, ktorý sleduje, ako  si páry, kamaráti a rodiny navzájom prejavujú lásku za röntgenom. Ten ich vykresluje ako tancujúce, objímajúce sa a bozkávajúce sa kostry. Keď sa vynoria spoza röntgenu, ukáže sa, že niektorí z nich sú gejovia a lesby, že sú rôznych rás a rôznych náboženstiev. Skryté posolstvo je jasné: Odložte svoje predsudky.

Geico – Nepreskočitelné

https://www.youtube.com/watch?v=pvcj9xptNOQ

Tvorcovia reklám umiestňovaných pred začiatok videí na YouTube majú ťažkú úlohu – podľa výskumu je dopozerá do konca len malý zlomok ľudí. To sa ale spoločnosti Geico podarilo zlomiť chytrými a zábavnými reklamami, ktoré vás stihnú zaujať už v prvých sekundách.

Kampaň „Unskippable“ vytvorená agentúrou Martin Agency napratala všetku akciu do prvým piatich sekúnd a divákovi nedala šancu reklamu odpísať. Nasleduje 30 sekúnd, počas ktorých sa herci snažia zostať zmrazení na mieste, zatiaľ čo scéna okolo nich naberá  úplne iný rozmer.

Atlantic Group – 37 dní

Atlantic pripravil pre svoj produkt jednu z pravdepodobne najextrémnejších skúšok, ktorými môže prejsť elektrické vykurovanie. Umiestnili sklenenú kocku na vrchol izolovanej hory v Britskej Kolumbii a vybavili ju dvoma elektrickými ohrievačmi.

V teplotách, ktoré klesali až k -30 °C, vyrobili spotrebiče dostatok tepla na to, aby sa na neprívetivom mieste i po 37 dňoch udržala svieža záhrada. Vlastne je to elegantnejšia verzia teleshoppingových scén, v ktorých sa moderátor pokúša vraziť nôž do topánky, aby dokázal jej odolnosť.

Comcast Xfinity – Zem Oz podľa Emily

Predstava sedemročného slepého dievčaťa o zemi Oz sa premení v krásny, prepracovaný snový svet vďaka tímu talentovaných bábkarov, kulisárov a make-up artistov v reklame od Comcast Xfinity. Spoločnosť požiadala Emily, aby sa rozrozprávala o tom, čo videla v mieste za dúhou, a tím kreatívnych ľudí reagoval na každú jej  vetu.

Talwar Bindi – Odev, ktorý vám zachráni život 

Nedostatok jódu, ktorý môže viesť k množstvu chorôb, predstavuje problém pre milióny žien na indickom vidieku. Filantropická reklamná agentúra Grey Singapore prišla na spôsob, ako ženy môžu užívať prevenciu každý deň. Vymyslela totiž „Life-Saving Dot“ bindi (život zachraňujúci indický odev zvaný bindi), ktorý poskytuje dennú dávku jódu, a potom ho rozdávala v zdravotníckych centrách po celej krajine. Skvelá ukážka, ako môže priemyselná a kreatívna kampaň pomôcť  k riešeniu závažného problému.

Volvo – Farva života

Volvo si dalo za cieľ znížiť počty cyklistických nočných nehôd pomocou vodného spreja, ktorý žiari v tme a ktorým si môžu cyklisti pomaľovať oblečenie a bicykel. Síce sa vzápätí ozvali cyklistickí aktivisti, ktorým sa nepáčilo, že video kladie vinu za nehody na cyklistov a chodcov namiesto na motoristov, ale po spreji sa len tak zaprášilo a reklama vzbudila veľké ohlasy.

MTV – Partia bielych

„Drží vás farba vašej kože pri zemi? Ste už otrávení z toho, ako vám predsudky kazia deň?“ Tak začína provokatívna kampaň MTV proti predsudkom „Look different“ hovorí úprimne pôsobiaci biely muž, ktorý sa tvári, že by rovnako tak dobre mohol predávať Viagru alebo Cialis. Reklama satiricky spochybňuje príčiny toho, prečo majú belosi privilégia, tým, že ich privádza do „rasovo nevyrovnaných situácií“.

Chevy – Super Bowl

Ďalší spôsob, ako zaujať televízneho diváka. Spoločnosť Chevy si vystrelila z miliónov tých, ktorí sledovali Super Bowl. Reklama po pár sekundách začala šumieť a diváci si mohli myslieť, že vypadol signál. Cieľom bolo ilustrovať efekt zlého wi-fi a propagovať bezdrôtové pripojenie do aút od Chevy.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X