Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

5 dôvodov, prečo nepotrebujeme kancelárie

žena, kancelária, práca
Thinkstock
1. apríla 2016 Zdroj Forbes Tlačiť

Časy sa menia a ešte pred pár rokmi si málokto vedel predstaviť, že by mohol pracovať inde ako vo firemnej kancelárii. Dnes sú trendy iné. 

Nové technológie nám umožňujú sa „do práce pripojiť“, takže všetko, čo pre splnenie úlohy potrebujeme, je internetové pripojenie. V súčasnosti zamestnanci bežne pracujú z coworkingových priestorov, kaviarní a svojich domov po celom svete, bez toho, aby vôbec do firemných priestorov vkročili. Podľa prieskumu Regus Global Economic Indicator medzi 26 tisícmi manažérmi z 90 krajín celých 48 percent z nich pracuje z domova aspoň polovicu svojho pracovného týždňa. Pre tých, ktorí pochybujú, je tu niekoľko dôvodov, prečo je nutnosť spoliehať sa na firemné kancelárie čím ďalej tým menšia.

Technológie uľahčujúce spoluprácu

Nové technológie zamestnancom umožňujú „pripojiť sa do práce“, takže jediné, čo potrebujú, je internetové pripojenie. Vďaka tomu máme k dispozícii všetky informácie a kontakty, ktoré pre našu prácu potrebujeme. Môžeme realizovať virtuálne porady, vytvárať dokumenty či prezentácie, získavať novinky od nášho tímu a zostať pritom súčasťou globálnej skupiny bez nutnosti sa s ľuďmi denne vídať. Tieto technológie nám ešte naviac dávajú i možnosť pracovať na cestách, hlavne vďaka mobilom.

Úspora peňazí

Firmy vynakladajú obrovské čiastky peňazí na udržovanie priestorov pre svojich zamestnancov. Kanadská telekomunikačná spoločnosť TELUS si stanovila cieľ, aby väčšina ich zamestnancov pracovala celkom alebo aspoň čiastočne na diaľku. Chcú sa tak zbaviť niektorých zo svojich obrovských sídiel, na ktoré dávajú nemalé sumy z ich rozpočtu. Firmy naviac musia utrácať za kancelárske vybavenie, internet a veľa ďalších vecí. V závislosti na veľkosti tak firmy môžu týmto spôsobom ušetriť až milióny dolárov.

Nová generácia zamestnancov

Internetová generácia, takzvaná generácia Y, bude do roku 2020 predstavovať väčšinu pracovnej sily – čo je už za pár rokov. To je generácia, ktorá si už zvykla byť pripojená. Príslušníci generácie Y vyrástli na platformách, ako sú Facebook, Twitter či Google, a je pre nich prirodzené zdieľať informácie a komunikovať online; je to súčasť ich každodenných životov.

Zamestnanci ušetria čas

Dochádzanie do práce je pre veľa zamestnancov všade vo svete veľký problém. Napríklad podľa správy amerického štatistického úradu cestuje v USA 600 tisíc zamestnancov do práce 90 minút, respektíve 75 kilometrov, a celých desať miliónov cestuje hodinu tam i späť. Dokážete si predstaviť, že by ste dochádzaním strávili 10-15 hodín týždenne? To je skoro ako polovičný úväzok na sedadle vášho auta.

Zamestnanci sú produktívnejší

Existuje štúdia, ktorá poukazuje na fakt, že zamestnanci pracujúci z domu sú v skutočnosti produktívnejší ako tí, ktorí pracujú z kancelárie. Pravdepodobne najpodrobnejšie údaje majú v Global Workplace Analytics – odhadujú, že rôznymi prestojmi v kanceláriách sa v USA premrhá 600 miliard dolárov ročne. Plošné zavedenie práce na diaľku by podľa týchto dát prinieslo americkej ekonomike 334 až 467 miliard dolárov.

K téme

Témy

Chcem začať podnikaťPodnikám na internetepráca z domu

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Trendy a inovácie

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

17dec7:30Uplatňovanie DPH v medzinárodnej preprave tovarov v praktických príkladoch7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH,Ostatné dane

09jan7:30Možnosti zlepšenia príjmov rozpočtu obce7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva,Účtovníctvo,Verejná správa

13jan7:30Nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X