Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Akí zamestnanci môžu vážne poškodiť reputáciu vašej spoločnosti?

Nakreslená noha vykopáva muža z dverí s nápisom BOSS
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
30. novembra 2016 Img_2614.jpg Zdroj Inc.com, Podnikam.sk Tlačiť

Hovorí sa, že skúsenosť je tým najlepším učiteľom a pri práci s ľuďmi to platí dvojnásobne. Výber správnych ľudí do tímu je preto jednou z najväčších výziev každého manažéra. 

Pracovný pohovor síce poskytuje určitý priestor na zoznámenie sa s potenciálnym zamestnancom a šikovný manažér dokáže aj počas tohto stretnutia odhaliť niektoré charakterové vlastnosti daného uchádzača. No, pravdou ostáva, že až reálne každodenné pôsobenie konkrétneho zamestnanca ukáže, aký je v skutočnosti.

Niektoré typy ľudí vedia narobiť v pracovnom kolektíve skutočne veľké škody. Mnohým manažérom preto niekedy neostáva nič iné, ako sa týchto ľudí jednoducho zbaviť. Pozornosť treba zbystriť v prípade, že u niektorých z vašich zamestnancov spozorujete nasledovné správanie.

Roznášanie klebiet

Ak zistíte, že niektorý z vašich zamestnancov roznáša klebety, je to vážny dôvod, aby ste zbystrili pozornosť. Ruka v ruke s klebetami totiž idú aj rôzne intrigy. Tie dokážu napáchať veľké škody v akomkoľvek pracovnom tíme a profesionálnom kolektíve. Stačí pritom jediný taký človek a ani nenazdáte a váš tím je v troskách. Najlešie talenty na ceste ku konkurencii.

Sťažnosti na zamestnávateľa pred klientmi

Aj keď to znie neuveriteľne, aj také niečo je bežnou praxou u niektorých zamestnancov. Mnohí si pritom vôbec neuvedomujú, že takýmto správaním idú sami proti sebe. Zabúdajú na rovnicu, kde klient živí zamestnávateľa a ten živí zamestnanca. V neposlednom rade, ak by sa chceli v budúcnosti zamestnať u takéhoto zamestnávateľa, ten si dvakrát rozmyslí, či si k sebe vezme človeka, ktorý pred ním očierňoval svojho predchádzajúceho živiteľa.

Bež rešpektu

Ak máte v tíme zamestnanca, ktorý nemá rešpekt pred nikým a pred ničím, je to pre vás ďalší varovný signál. Títo ľudia sú často arogantní vo vnútri firmy aj navonok. Chýbajú im spôsoby, ako správne jednať s kolegami, nadriadenými aj klientmi. Je to skutočne nebezpečná kategória ľudí, ktorá môže vašej firme ľahko poškodiť reputáciu, ak v jej menej koná takýto zamestnanec.

Mnohí zamestnávatelia volia prepustenie pracovníkov zo zamestnaneckého pomeru už len ako akési „ultima ratio“, respektíve poslednú možnosť, ako sa vysporiadať s takýmto človekom. Tomuto kroku väčšinou predchádza nejaký ten dohovor či hrozba. Ak ani tie nepomôžu, nasleduje posledná možnosť.

Zamestnanci stoja každú spoločnosť čas a nemalé finančné náklady a je preto logické, že zamestnávatelia väčšinou postupujú uvedeným spôsobom. Je však dôležité takýchto zamestnancov sledovať a ich toxické správanie včas odhaliť. Je to vždy lepšie, ako potom naprávať napáchané škody.

Img_2614.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Vo svojej praxi sa venuje oblasti korporátneho práva, copywritingu a prekladateľskej činnosti.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

poškodeniepovesťspoločnosťzamestnanci

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X