Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Najhodnotnejšími značkami ostávajú Google, Apple a Microsoft

Google
SITA/AP
6. júna 2017 Zdroj SITA Tlačiť

Trojica si udržala miesto spred roka, Amazon postúpil na štvrté miesto. Prvú päťku uzatvára Facebook.

Technologickí giganti Google, Apple, Microsoft, Amazon a Facebook okupujú prvých päť priečok rebríčka 2017 BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý uverejnili spoločne WPP a Kantar Millward Brown. Ako spoločnosti informovali, všetky tri firmy si udržali svoje pozície z vlaňajška. Hodnota značky Google narástla za posledný rok o 7 % na 245,6 mld. USD, v prípade Apple o 3 % na 234,7 mld. USD a Microsoft si pripísal 18 % na 143,2 mld. USD.

Spoločnosť Amazon sa vyšvihla zo siedmeho na štvrté miesto. Amazon dosiahol najväčší nárast dolárovej hodnoty zo všetkých značiek v rebríčku Top 100, rástol o 40,3 mld. USD, čiže o 41 % na 139,3 mld. USD. Facebook na piatej priečke rástol o 27 % na 129,8 mld. USD. Ako WPP a Milward upozornili, štvrtina celkovej hodnoty všetkých značiek zastúpených v rebríčku je tvorená súčtom hodnoty prvých piatich značiek rebríčka, čím len zdôrazňujú svoje dominantné postavenie na súčasnej obchodnej mape sveta.

Šiesta priečka patrí telekomunikačnému operátorovi AT&T, na siedmom mieste sa umiestnila Visa. Čínska značka Tencent postúpila z jedenásteho miesta na ôsme, vďaka rastúcej návštevnosti svojej sociálnej platformy WeChat. Adidas bol najrýchlejšie rastúcou značkou v percentuálnom náraste (+ 58 %, 8,3 miliardy dolárov), nasledovaný čínskou značkou prémiového alkoholu Moutai (+ 48%, 17 miliárd dolárov).

V tomto roku vzrástla celková hodnota všetkých značiek rebríčka Top 100 o 8 % na 3,64 bil. USD, kým vlani to bol rast o 3 %. Počet značiek s hodnotou presahujúcou 100 mld. USD vzrástol zo šesť na deväť. Celková hodnota značiek rebríčka vzrástla od roku 2006, kedy bol rebríček uvedený prvýkrát, o 152 %.

Obchod bol pre tento rok najrýchlejšie rastúcou kategóriou, zvýšil svoju hodnotu za posledných 12 mesiacov o 14 %. Hlavnými ťahúňmi rastu sú online obchodné značky Amazon a Alibaba, ktoré ako väčšina pôvodne internetových značiek rozširujú svoje obchodné kanály o kamenné obchody. Celková hodnota značiek online obchodníkov vzrástla od roku 2006 o 388 %, zatiaľ čo hodnota tradičných obchodných značiek klesla o 23 %, pretože si podľa zostavovateľov rebríčka dali načas s prispôsobením svojej ponuky a rozšírením o online.

Tab. The BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2017

Poradie 2017 Značka Kategória Hodnota značky 2017 (miliardy USD) Zmena v hodnote značky Poradie 2016
1 Google Technológie 245,581 +7 % 1
2 Apple Technológie 234,671 +3 % 2
3 Microsoft Technológie 143,222 +18 % 3
4 Amazon Retail 139,286 +41 % 7
5 Facebook Technológie 129,8 +27 % 5
6 AT&T Telekom 115,112 +7 % 4
7 Visa Platby 110,999 +10 % 6
8 Tencent Technológie 108,292 +27 % 11
9 IBM Technológie 102,088 +18 % 10
10 McDonald’s Rýchle občerstvenie 97,723 +10 % 9

Zdroj: WPP, Kantar Millward Brown

(1 EUR = 1,1249 USD)

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

AmazonAppleFacebookGoogleMicrosoft

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Svet

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X