Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Päť tipov, ako vybudovať úspešný e-shop

Dpd_poznas recept na uspesny e shop_ .png
Foto: DPD
4. júna 2019 Tlačiť

BRATISLAVA 4. júna (Podnikam.sk) – Najnovší prieskum kuriérskej spoločnosti DPD zisťoval, čo zákazníci internetových obchodov skutočne chcú. A chcú svoj tovar ihneď – až 92 % žiada doručenie do 24 hodín.

Takmer každý desiaty nákup (9,4 %) robia Slováci na internete. Podľa tradičného prieskumu kuriérskej spoločnosti DPD, E-shopper barometer 2018, však ich podiel na celkových nákupoch stále rastie a blíži sa európskemu priemeru (11,5 %). O priazeň on-line zákazníkov dnes iba na Slovensku bojuje už viac ako 11-tisíc internetových obchodov, pričom konkurencia sa neustále zvyšuje. Dlhodobý úspech však dosiahnu iba tí, ktorí reagujú na rýchly vývoj a potreby svojich zákazníkov.

1. Buďte mobilní, predávajte cez aplikácie

Mať kvalitnú internetovú stránku dnes už nestačí. Stále viac zákazníkov totiž na nakupovanie využíva smartfón. Na internetové nákupy ho využíva až 53 % slovenských zákazníkov a vyrovnali sa tak už aj laptopom. Najčastejšie pritom po mobile siahnu pravidelní zákazníci internetových obchodov (63 %) a mileniáli, čiže mladí ľudia do 35 rokov (66 %). E-shop bez optimalizácie pre mobilné zariadenia, či aplikácie sa tak môže onedlho vytratiť z hľadáčika tej najzaujímavejšej skupiny zákazníkov. Zaujímavosťou je, že už 13 % Slovákov nakupuje cez mobilné aplikácie e-shopov. Tie ponúkajú prehľadnejšie menu, čo robí nákupný proces pohodlnejším. Je predpoklad, že podiel nákupov realizovaných cez aplikácie bude ďalej rásť.

2. Diverzita platieb

Umožňujete platiť zákazníkom iba bankovým prevodom, aby ste ušetrili na poplatkoch bankám a agregátorom platieb? Robíte chybu, ktorá vás môže stáť množstvo zákazníkov. Napriek tomu, že tento spôsob platieb stále využíva viac ako tretina zákazníkov (38%), jeho obľuba klesá – ľudia chcú svoj tovar hneď, a preto aj platia hneď (alebo až úplne na konci – na dobierku). Zákazníci slovenských e-shopov platia radi kartou (45 %), alebo využívajú digitálne peňaženky typu Paypal (29 %). Napriek rozvoju online platieb „doba kešu“ v slovenskom e-commerce stále trvá – dvaja z troch zákazníkov stále preferujú platbu v hotovosti pri doručení (65 %).

3. Nepodceňujte skladové zásoby

Slováci už dnes nechcú čakať. A preto sa skladové zásoby stávajú kľúčovými už aj pri
E-shopoch. Síce viažu veľa prostriedkov, a to najmä pri menších internetových obchodoch môže spôsobovať komplikácie s cashflowom, zákazníci ich ale vyžadujú. Podľa prieskumu E-shopper barometer však takmer tretina (31 %) potenciálnych zákazníkov v internetovom obchode nenakúpi, ak nemá požadovaný tovar na sklade. Štvrtina zákazníkov bude tiež hľadať konkurenčnú ponuku, ak sa im zdá čas dodania tovaru príliš dlhý. Ak chce byť e-shop dlhodobo úspešný, bez skladových zásob to nepôjde. Možným riešením problému je výraznejšie naskladnenie aspoň najpredávanejších produktov.

4. Variabilita v doručovaní

Širšie alternatívy spôsobov dopravy a rýchlosť doručenia sú tiež veľmi dôležité. Viac ako polovica zákazníkov využíva pri nákupoch na doručenie viacero miest, podľa aktuálnej potreby. Doručenie na domácu adresu využíva drvivá väčšina ľudí, až 82 %. Pre tretinu (38 %) je riešenie vyzdvihnúť si balík na pošte a pätina (19%) si necháva tovar poslať do práce, či do odberného miesta. Podľa prieskumu až 92 % ľudí vyžaduje doručenie tovaru na druhý deň od objednania. Takmer rovnako dôležité je pre zákazníkov možnosť zmeny času a spôsobu doručenia. Až pre dve tretiny Slovákov je dôležité vedieť ešte pred nákupom, ktorá kuriérska spoločnosť im tovar doručí. Dôvodom je podľa nich najmä zvýšenie komfortu, ale aj možnosť výberu doručovateľa, ktorý poskytuje kvalitné služby.

5. Počúvajte svojich zákazníkov

Zlé správy sa šíria rýchlo a nespokojní zákazníci sa o svoju negatívnu skúsenosť podelia. Zlé recenzie vás však môžu pripraviť až o polovicu zákazníkov. Negatívne názory na sociálnych sieťach sú podľa prieskumu  bariérou až pre 45 % zákazníkov. E-shop by preto nemal zanedbávať starostlivosť o svojich zákazníkov a podceňovať komunikáciu na sociálnych sieťach.

V silnej domácej a zahraničnej konkurencii internetových obchodov uspejú iba tí, ktorí k svojej práci a zákazníkom pristupujú zodpovedne. Ak si však obchod získa dôveru zákazníka, zvyčajne pri ňom už ostáva. Podľa prieskumu sú Slováci verní zákazníci a radi nakupujú na stránkach, s ktorými už majú skúsenosť. Pre štyroch z piatich (82 %) slovenských online nakupujúcich je samozrejmosťou nakupovať v internetových obchodoch, s ktorými majú skúsenosť. Najvernejší zákazníci sú pritom mileniáli. Rastie tiež počet ľudí, ktorí pred nákupom už tovar vyhľadávajú priamo na svojej obľúbenej stránke, a nie cez vyhľadávače či cenové porovnávače. Podľa posledného prieskumu to je už viac ako polovica zákazníkov.

Tradičný medzinárodný prieskum kuriérskej spoločnosti DPD pod názvom E-shopper barometer 2018 bol realizovaný na vzorke 24 328 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov. Zo Slovenska bolo zastúpených 1013 respondentov.

www.dpd.sk

Banner.jpg
Foto: DPD

Inzercia

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

dpde-shopE-shopper barometer 2018online nákupyPR

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X