Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako postupovať pri reklamácii a pripraviť reklamačný poriadok pre e-shop?

reklamačný poriadok
reklamačný poriadok Foto: Getty Images
20. septembra 2021 Autor Silvia HanováZdroj podnikam.sk Tlačiť

V aktuálnom článku si bližšie predstavíme niektoré inštitúty súvisiace s  problematikou reklamácie, ako je dĺžka záručnej doby, záručné podmienky a postup pri reklamácii výrobkov a služieb.

Právny rámec pre reklamačné konanie vytvárajú viaceré právne predpisy. Medzi najdôležitejšie z nich patrí zákon č. 40/194 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „občiansky zákonník“) a zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších (ďalej len ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“).

Čo je reklamácia?

Zákon o ochrane spotrebiteľa ustanovuje, že pod pojmom reklamácia rozumieme uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby. Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Zákon o ochrane spotrebiteľa ďalej uvádza, že každý spotrebiteľ má právo na výrobky a služby v bežnej kvalite, uplatnenie reklamácie, náhradu škody, vzdelávanie, informácie, ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov, ako aj na podávanie podnetov a sťažností príslušným orgánom dohľadu a kontroly, prípadne obci.

Záručná doba

Záručná doba je ustanovená v § 620 občianskeho zákonníka a je 24 mesiacov. Predávajúci však môže na základe vlastného uváženia ustanoviť aj dlhšiu záručnú lehotu. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.

Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, ktorá však nesmie byť menej ako 12 mesiacov. Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. V praxi je tiež bežné, že záručná doba presahujúca 24 mesiacov, sa môže týkať aj len niektorej súčiastky veci.

V prémiovej časti obsahu nájdete:

  • Práva spotrebiteľa pri odstrániteľných a neodstrániteľných vadách
  • Zánik nárokov pri záruke
  • Povinnosti predávajúceho pri predaji výrobkov a poskytovaní služieb
  • Uplatnenie reklamácie a spôsob jej vybavenia
  • Náležitosti reklamačného poriadku
  • VZOR reklamačného poriadku pre internetový obchod

Exkluzívny obsah pre členov klubu

Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.

Img_2614.jpg
Mgr. Silvia Hanová

Vyštudovala právnickú fakultu Univerzity Komenského.Vo svojej praxi sa už 17 rokov venuje právnym a konzultačným službám v oblasti korporátneho práva. Venuje sa tiež marketingovej komunikácii a PR.

Odporúčané ebooky

K téme

Témy

know-howPrémiový obsahreklamáciareklamačný poriadokrok 2021

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ako založiť živnosť

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

21oct8:30Spôsob ochrany nových nápadov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

21oct8:30Psychológia skvelej zákazníckej skúsenosti8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

21oct8:30Spôsob ochrany nových nápadov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X