Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

SEO

ThinkstockPhotos 478345214
Notepad with word seo concept and glasses
3. marca 2016 Tlačiť

SEO je pojem, ktorý je skratkou od anglického Search Engine Optimization, pričom u nás by sa to dalo voľne preložiť ako web optimalizácia pre vyhľadávače. V praxi sa jedná o súhrn techník, postupov a pravidiel, ktorých cieľom je, aby sa webové sídlo, čiže webstránka, pri hľadaní vo vyhľadávačoch ako napríklad Google umiestňovala na čo najlepšej pozícii.

SEO optimalizácia pre vyhľadávače je súčasťou internetového marketingu a hoci v minulosti išlo o obor, ktorý bol zaznávaný, dnes sa mu venuje už oveľa viac pozornosti. Ako sa modernizujú aj samotné vyhľadávače, vzniká prirodzený dopyt a potreba po tom, aby sa aj webstránky prispôsobili novým trendom a najmä použiteľnosti pre návštevníkov. Cieľom takých popredných vyhľadávačov ako Google či Yahoo je vlastne nájdenie a uprednostnenie webov, ktoré prinášajú čo najväčšiu a najlepšiu hodnotu pre internetových návštevníkov.

Čo to je to SEO

V praxi ide o vykonanie krokov na vašej webstránke ale aj mimo nej, ktoré zabezpečia vyššie umiestnenie webu vo vyhľadávaní na tie hľadané slová, ktoré s webstránkou súvisia. Ak teda predávate napríklad topánky, tak cieľom SEO optimalizácie webovej stránky je, aby človek hľadajú topánky a synonymá tohto slova, prípadne konkrétne druhy topánok, našiel váš web pri hľadaní vo vyhľadávačoch vyššie. V praxi tieto kroky ale majú byť určené nielen pre vyhľadávače.

V prvom rade by malo ísť o také zmeny, postupy a vylepšenia obsahu či formy vášho webu, ktoré uľahčia jeho návštevníkom orientáciu a poskytnú im čo možno najviac a v čo možno najlepšej miere všetky potrebné a užitočné informácie. Vyhľadávače sa snažia v rámci moderných trendov a vylepšení práve o to, aby „užívateľsky hodnotné“ weby boli vyššie ako tie ostatné a vytvorenie užívateľsky hodnotného webu je práve cieľom SEO optimalizácie.

Čo naopak nie je SEO

Keď už teda viete, čo v praxi je SEO optimalizácia, treba si povedať aj to, čo to nie je. Nejde o žiaden zázračný recept alebo sériu trikov, ktoré vám zabezpečia zo dňa na deň tisíce nových návštevníkov. Ktokoľvek sa vám bude snažiť toto garantovať, prípadne garantovať napríklad prvé miesto v Googli, ten nemôže ponúkať seriózne služby. Nikto nevie tiež napríklad presné triky alebo postupy, ako „oklamať“ Google alebo iné vyhľadávače – garantovať prvú pozíciu nevie dokonca ani samotný Google.

Pri SEO službách si treba dávať pozor na to, aby nešlo o rôzne podvodné techniky alebo triky, ktoré spadajú v odbornej terminológii pod tzv. black hat SEO, čiže v podstate do čiernej zóny. Ide o také postupy, ktorých cieľom je oklamanie vyhľadávačov s cieľom presvedčiť ich, že váš web je mimoriadne informačne hodnotný a mali by ho zaradiť čo najvyššie, ale opak bude pravdou. Medzi takéto techniky patria napríklad používanie nadmerného počtu slov alebo nákup platených odkazov na váš web.

Sústreďte na onpage aj offpage SEO

V rámci SEO treba rozlišovať faktory, ktoré ovplyvňujú jednak zmienenú informačnú hodnotnosť webu, ako aj webstránku z externého hľadiska. Hoci sa môže zdať, že ide o nanajvýš teoretickú tému, opak je pravdou. V tomto prípade funguje SEO podobne ako bežný život: tzv. onpage faktory sú tie, ktoré viete ovplyvniť priamo vy a súvisia priamo s webstránkou, kým tzv. offpage faktory sú tie, ktoré ovplyvňujú hodnotnosť stránky z externého hľadiska a závisia viac od iných ako od vás.

Čo sú onpage faktory a čo pod ne spadá

Tieto faktory sú spojené priamo s webstránkou a ide o všetko, čo s ňou súvisí z technického, obsahového alebo architektonického hľadiska. V minulosti vyhľadávače viac prisudzovali váhu týmto faktorom, potom určitú dobu prikladali váhu druhej kategórii faktorov a dnes sa snažia nájsť rozumnú mieru kompromisu medzi nimi. Tu sú najdôležitejšie onpage faktory:

  • Názov domény a URL adresy
  • Title tag (názov v hlavičke webstránky)
  • Meta tagy
  • Header tagy (nadpisy a podnadpisy v obsahu webstránky)
  • Štruktúra webu
  • Obsah webu

A čo offpage faktory?

Offpage faktory sú tie, ktoré nemôžete ovplyvniť priamo, respektíve nie sú priamo spojené už s konkrétnou webstránkou. V jednoduchosti by sa dalo povedať, že ak by sme ich mali prirovnať k bežnému a praktickému životu, ide o súbor odporúčaní od iných, ktorí by povedali o vašej firme alebo živnosti, čo si o tom myslia a spravili by vám takpovediac reklamu. Medzi offpage faktory patria:

  • Odkazy z autoritatívnych webstránok
  • Tematická relevancia odkazovaných webstránok
  • S akými textami alebo komentármi odkazujú tieto webstránky
  • Odkazy zo sociálnych sietí
  • Odkazy z iných webových zdrojov

Všetky tieto faktory následne ovplyvňujú to, akú má váš web dôveryhodnosť a relevantnosť, čo sú najdôležitejšie veličiny, ktoré možno v rámci offpage faktorov posudzovať.

Návod pre podnikateľov a firmy

Ak ste podnikateľ alebo firma, bez ohľadu na veľkosť, určite viete, že v dnešnej modernej dobe je naozaj nevyhnutné komunikovať so svojimi stálymi ale aj občasnými a najmä novými zákazníkmi tiež cez internet. Súčasťou tejto komunikácie je prirodzene aj webstránka, ktorá by mala obsahovať všetky informácie potrebné k tomu, aby sa verejnosť dozvedela, v čom podnikáte a čo môžete pre zákazníka spraviť. Samozrejme, podľa toho, čomu sa venujete, nemusí ísť len o prezentačný web.

Viacero firiem, ktoré majú napríklad kamennú obchodnú prevádzku, môže chcieť preraziť aj vo forme internetového obchodu, čiže eshopu. Prípadne ak ponúkate služby, môže byť zaujímavou alternatívou aj možnosť využiť napríklad formu blogu či článkov pre propagáciu svojich služieb alebo témy služieb, ktoré poskytuje. Možností je veľa a závisia najmä od predmetu podnikania. V každom prípade by ste ale mali venovať čas a peniaze nielen samotnej „výrobe“ webstránky, ale aj službám v oblasti SEO.

Čo by ste mali spraviť pre svoju prezentáciu na internete?

Toto je jednoduchý postup v poradí, v akom by mal nasledovať, ak chcete ako značka začať svoju prezentáciu v online svete a dostať sa aj do povedomia verejnosti a potencionálnych zákazníkov:

  1. Dajte si vytvoriť profesionálnu webstránku – oslovte buď menšieho webdizajnéra, prípadne väčšiu firmu, v každom prípade ale profesionála
  2. Dajte si záležať nielen na dizajne, ale aj obsahu – nebojte sa vôbec osloviť profesionálneho copywritera, ktorý vám pomôže a poradí ohľadom obsahu na webstránke – dizajn je forma, ale obsah predáva produkt!
  3. Pravidelne aktualizujte webstránku – vytvorenie a úvodný obsah sú super vec, ale ešte dôležitejšie je pravidelne aktualizovať tento obsah, pridávať novinky a podobne (ak máte eshop, je to samozrejme prirodzená činnosť, ale aj prezentačné webstránky je treba pravidelne obohacovať o novinky, aktuality alebo iné informácie)
  4. Zamerajte sa na reklamu a marketing – toto konkrétne zahŕňa jednak už spomenuté SEO, ale aj celkovo reklamu na internete od sociálnych sietí až po reklamu vo vyhľadávačoch a na konkrétnych webových portáloch; môžete skúsiť aj rôzne fóra a diskusie, napríklad na Slovensku veľmi známe Seochat fórum, ktoré zároveň poskytuje aj konkrétne služby SEO optimalizácie

A aké máte možnosti ohľadom SEO?

Keďže náš dnešný článok má za úlohu priblížiť vám optimalizáciu pre vyhľadávače, pozrime sa, aké sú možnosti a alternatívy, ak sa chcete zamerať na SEO pre firemný prezentačný web alebo aj pre eshop:

  • Interný zamestnanec – ide v podstate o najlacnejšie riešenie, ale v tomto prípade by cena nemala hrať najväčšiu úlohu, pretože nekvalitne alebo zle spravená práca v tejto oblasti môže byť nielen zbytočná, ale v niektorých prípadoch aj kontraproduktívna; pokiaľ však absolvuje zamestnanec komplexné školenie a bude sa pravidelne vzdelávať, nemusí to samozrejme byť vždy zlá možnosť
  • SEO konzultant – v tomto prípade si najmete na určité druhy prác externe človeka, ktorý vám buď pomôže s optimalizáciou, alebo ju sám spraví – jedná sa najmä o živnostníkov alebo tzv. freelancerov, ktorí sa vyznajú v oblasti webovej optimalizácie a ponúkajú svoje SEO služby na dobu určitú
  • SEO špecialista – je to vyšší level predošlého typu SEO optimalizácie, pretože sa jedná už o experta, ktorý vám vie sám navrhnúť, čo všetko by bolo potrebné spraviť pre váš firemný web a vie zabezpečiť aj rôzne súvisiace služby; ide buď o jednorazovú službu alebo strednodobú službu s komplet činnosťami na mieru
  • SEO agentúra – táto možnosť sa hodí najviac pre veľké firmy, pretože zahŕňa kompletné služby, čiže nielen články či texty, ale kompletnú online aj offline SEO optimalizáciu a dlhodobé konzultácie; samozrejme, aj menšie firmy a podnikatelia, ktorí chcú vo svojom obore na internete dominovať si môžu agentúru zaplatiť

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Internetová reklama

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X