Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako správne napísať efektívny e-mail s urgenciou

email
pixabay.com
9. februára 2021 Img_2614.jpg Zdroj Inc.com Tlačiť

Už sa vám niekedy stalo, že ste niekomu zaslali dôležitý e-mail a odpoveď naň ste nedostali, alebo ste ju dostali až po stanovenom termíne? Verte či neverte, môže to byť aj preto, že vaša správa nebola správne napísaná. Aby bol urgentný e-mail účinný a včas vybavený, musí nevyhnutne obsahovať niektoré dôležité body.

Čím dôležitejší je obsah správy, tým viac si musíte dávať pozor na to, aby ste v nej zohľadnili všetky potrebné faktory. Pri najbližšom písaní urgentného e-mailu sa môžete inšpirovať aj nasledujúcimi tipmi.

Dôležité je načasovanie

Určite ste si všimli, že ľudia nemajú rovnaký zmysel pre naliehavosť. Ak je vaša úloha natoľko urgentná, že potrebujete mať odpoveď na stole jednej do hodiny, potom asi urobíte lepšie, ak úplne vynecháte e-maily a radšej zdvihnete telefón. Vráťme sa však späť k náležitostiam efektívnej písomnej správy. Pri jej písaní je totiž potrebné zvážiť všetky dostupné informácie.

Ak napríklad viete, že adresát nie je dlhšie prítomný v práci, respektíve si čerpá dovolenku, váš e-mail sa môže minúť účinkom. Aj s týmito a im podobnými informáciami však napokon viete určitým spôsobom pracovať. Zamestnanci (najmä) vo veľkých organizáciách často potrebujú byť krytí v tom zmysle, že oni sami si už splnili svoju časť úlohy a potrebujú nadriadeným preukázať túto skutočnosť. Vtedy môže byť správnym krokom odoslanie takejto správy s tým, že v nej zdôrazníte, že reakciu očakávate v určitom termíne po jeho návrate do práce.

Uveďte podrobnosti už v predmete správy

Všetci využívame možnosť rýchlo si prečítať titulky, ktoré nám v krátkom čase prezradia podstatu kokrétneho textu. Inak to nie je ani v prípade e-mailovej správy. Snažte sa preto čo najstručnejšie a čo najpresnejšie vystihnúť podstatu danej urgencie už v predmete pripravovanej správy. Už v tomto kroku tak zdôrazníte jej naliehavosť, k čomu môžete ešte pridať výkričník, ktorým označíte správu ako urgentnú. Vhodne zvoleným textom v jej texte samotnú naliehavosť už len podporíte.

Viackrát zopakujte, čo potrebujete

Opakovanie je matkou múdrosti. A platí to perfektne aj v týchto prípadoch. V texte správy preto viackrát zopakujte, čo od adresáta potrebujete. Môžete to urobiť aj tak, že na konci e-mailu v očíslovaných bodoch zhrniete, čo všetko od neho chcete a k jednotlivým bodom pripojíte príslušné termíny splnenia.

Takáto forma je veľmi prehľadná a pomôže adresátovi lepšie sa zorientovať v priložených informáciách, a to najmä vtedy, ak sa jedná o viacero problémov. Správa by nemala byť zbytočne krátka, ani moc dlhá. Je potrebné, aby ste v nej vystihli podstatu problému (problémov) a ak je to pre jej adresáta nápomocné, môžete do nej pridať aj súvisiaci text, respektíve pripojiť konkrétnu prílohu.

Img_2614.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Vo svojej praxi sa venuje oblasti korporátneho práva, copywritingu a prekladateľskej činnosti.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

e-mailskillssprávne písanietipyurgencia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X