Prieskum trhu sa využíva tak pre podnikanie, ako aj napríklad pre verejné obstarávanie, Môže ísť o marketingový výskum, prieskum verejnej mienky, mystery shopping, zber dát a údajov ohľadom spotrebiteľských preferencií alebo aj prieskum spokojnosti zákazníkov či potenciálu nových klientov. Existujú viaceré druhy a každá agentúra si volí svoj vlastný postup, či už ide o online prieskum, výskum cez dotazník alebo iný druh prieskumu pre podnikateľský aj neziskový sektor.
V tejto kategórii vám v rámci nášho zoznamu firiem ponúkame prehľad spoločností z celého Slovenska, ktoré sa venujú prieskumným službám, ale napríklad viacero z nich ponúka aj zber a vyhodnocovanie údajov, štatistické hodnotenia alebo konkrétne analýzy. Rovnako, ako súvisí marketing a prieskum trhu, je dôležité vedieť tiež získané údaje spracovať a vyhodnotiť a takéto analytické služby bývajú súčasťou servisu viacerých spoločností aj z nášho prehľadu firiem.