4 užitočné tipy, ako prejsť zo zamestnania na podnikanie
Dobrá organizácia je základ
Súčasné technológie sú veľkým pomocníkom na tomto poli. Pri prechode zo zamestnania na vlastné podnikanie je dôležitá dobrá organizácia úloh aj siete kontaktov. Oboje bude v tom čase zrejme len na vašich pleciach.
Vytvorte si preto podrobný zoznam priorít na každý deň. Cez deň vybavíte úradné veci, spravíte prácu a večer môžete rozvíjať sieť kontaktov – online aj offline. Zaznačte si každý pozitívny výsledok a pracujte aj na efektivite využívania času.
Stanovte si krátkodobé, strednodobé aj dlhodobé ciele a určite si pritom aj ich časové horizonty. Tým sa budete udržiavať motivovaní a organizovaní. Dôležité je tiež nepoľaviť pri prvých výsledkoch.
Prechod z určitého pohodlia, ktoré poskytuje zamestnanie, na nezávislé podnikanie, môže byť skutočne veľkou zmenou. Je preto dôležité byť dobre pripravení, aby vás hneď v úvode neprekvapili základné faktory.