Na základe dohody uzatvorenej s daňovým úradom nie je možné doručovať písomnosti colnému úradu.
Potrebný je elektronický podpis alebo písomná dohoda o elektronickom doručovaní
Povinnosť doručovať podania správcovi dane od 1. januára 2014 elektronicky sa týka nielen daňových, ale aj colných úradov. Podnikatelia, ktorí sú platcami dane z pridanej hodnoty a sú na colnom úrade registrovaní alebo evidovaní na spotrebnú daň, tak budú mať od začiatku budúceho roka povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami aj colnému úradu. Dohoda uzatvorená s daňovým úradom sa však nevzťahuje na komunikáciu s colným úradom.
„Upozorňujeme daňové subjekty, že na základe dohody uzatvorenej s daňovým úradom nie je možné doručovať písomnosti colnému úradu. Je potrebné uzatvoriť dohodu s každým správcom dane zvlášť,“ informoval v stredu Colný úrad Prešov.
Daňový subjekt ma na výber z dvoch možnosti. „Buď využije zaručený elektronický podpis, alebo uzavrie s colným úradom písomnú dohodu o elektronickom doručovaní,“ špecifikoval colný úrad. Vzor dohody pre komunikáciu s colným úradom je umiestnený na internetovej stránke Finančného riaditeľstva SR v sekcii daňovej a podsekcii elektronická komunikácia.
Vyplnenú dohodu v dvoch exemplároch spolu s registračným formulárom potvrdzujúcim registráciu na internetovej stránke Finančného riaditeľstva SR je potrebné predložiť na miestne príslušnú pobočku colného úradu, ktorá registráciu dokončí.