Povinnosť niektorých daňovníkov komunikovať s daňovou správou výlučne elektronicky sa posúva až na začiatok roka 2014.
„Termín povinnej elektronickej komunikácie daňových dokumentov bol posunutý na 1. januára 2014,“ uviedla hovorkyňa Finančného riaditeľstva SR Gabriela Dianová. Táto zmena vychádza z novely zákona o správe daní, ktorú minulý týždeň schválili poslanci NR SR, a ktorá zatiaľ nebola uverejnená v Zbierke zákonov.
Platitelia DPH dostali odklad
Termín povinnej elektronickej komunikácie s daňovou správou bol už dvakrát posunutý. Poslanci NR SR najprv posunuli povinnosť doručovať podania daňovým a colným orgánom výlučne elektronicky z 1. januára 2012 na 1. apríl tohto roka. Neskôr koncom tohtoročného februára posunuli tento termín na 1. január 2013.
Doručovať podania elektronickými prostriedkami je pritom podľa daňového poriadku povinný daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty (DPH). Ďalej daňový poradca za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní, či advokát rovnako za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní. Rovnako táto povinnosť platí aj pre iného zástupcu za daňový subjekt, ktorý je platiteľom DPH, ktorého zastupuje pri správe daní.