Viete, čo ničí vašu produktivitu?
Urobili ste už všetko možné pre zníženie nákladov na optimum a vaši konkurenti ponúkajú stále nižšie predajné ceny? Pravdepodobne potrebujete zvýšiť produktivitu. Zamysleli ste sa nad príčinami, pre ktoré stagnujú vaše plány? Možno si ani neuvedomujete, že cestu k úspechu vám križujú vaše dennodenné pracovné návyky. Alebo presnejšie povedané zlozvyky? Chcete vedieť, čo ničí vašu produktivitu? Robte týchto 7 vecí.
Ak chcete zlikvidovať svoju produktivitu, robte toto
1. Kontrolujte svoje emaily každé 2 minúty
Revidovať emaily v pravidelných intervaloch je samozrejmosť, avšak nie každé dve minúty. Rozptyľuje to vašu pozornosť a núti vás odbiehať od skutočných úloh. Teda od zadaní, ktoré ste si vopred naplánovali, zahrunuli ich do vášho “To-do listu” a prideliti im prioritu “dôležité”. Prichádzajúce emaily vás nútia odpovedať na každú otázku, respektíve žiadosť promtne. Avšak mnohé z nich, nie sú pre váš výkon tak dôležité, ako sa tvária. Ak budete na takomto princípe fungovať celý deň, na jeho koci zistíte, že ste síce vybavili množstvo súrnych, avšak pre vašu produktivitu málo podstatných úloh.
Zdroj obrázku: Unternehmer.de
2. Udržiavajte svoj pracovný stôl v neporiadku
Neuprataná kancelária a chaos je jedným z najlepších spôsobov, ako udržať efektivitu na nule. Povaľuje sa na vašom pracovnom stole množstvo dokumentov, papierov a ešte viac dokumentov? Týmto postupom si zabezpečíte maximum stresu a minimum produktivity: nikdy netrieďte papiere na svojom stole, nezakladajte doklady do priečinkov, neodhadzujte nepotrebné ústrižky s rôznymi poznámkami či odkazmi. Akákoľvek snaha o ich organizáciu by mohlas končiť ešte väčšou dezorganizáciou. Jediné možné riešenie, ktoré vás napadne je podpáliť celý stôl? (Ne) urobte to!
Zdroj obrázku: Unternehmer.de
3. Buďte čo možno najmenej ergonomický
Čím menej ergonomicky žijete, tým viac budete unavený a vyčerpaný. Nevhodné kancelárske zariadenie a vybavenie vplýva na vašu produktivitu: nesprávne umiestnený monitor alebo klávesnica, osvetlenie spôsobujúce odrážanie svetla od monitora, osvetlenie priamo do očí, nedostatok voľného priestoru na kancelárskom stole, nestabilné kancelárske kreslo bez nastaviteľnej výšky sedadla, operadla, kreslá bez podrúčiek a koliesok.
Zdroj obrázku: Unternehmer.de
4. Robte viacero vecí naraz
Štúdie ukazujú, že multitasking, alebo jednoduchšie povedané robenie viacero vecí súčasne, znižuje IQo 10%. Najlepší spôsob, ako urobiť prácu neporiadne, nepresne a nie včas je, že sa snažíte zvládať 2, 3, 4 alebo dokonca 5 úloh naraz.
Zdroj obrázku: Unternehmer.de
5. Zabezpečte, aby ste sa stali centrom diania
Zaregistrujte sa na rozličných webových stránkach a požiadajte o zasielanie informácií o dianí na týchto portáloch. Zriaďte si notifikáciu k online aktivitám a sociálnym médiám, takým ako Twitter, Facebook. Urobte všetko preto, aby ste ostali v spojení prostredníctvom všetkých možných zariadení vo svojom okolí. Požiadajte o zasielanie informácií do súkromnej a firemnej emailovej schránky, na privátne a služobné mobilné čísla.
Zdroj obrázku: Unternehmer.de
6. Dovoľte ostatným, aby vás otravovali
V prípade, že si prajete zotrvať neproduktívnym, taktika “otvorených dverí” je záväzná. Zapojením sa do nevýznamnej konverzácie s kolegami, vzniká veľká šanca, že k zadaniu, na ktorom ste aktuálne pracovali, sa už nevrátite. Dovoľte ostatným otravovať vás triviálnymi požiadavkami v priebehu celého dňa. Stanete sa “hviezdou”.
Zdroj obrázku: Unternehmer.de
7. Vytvorte si neuveriteľnedlhý “To-do list”
Na začiatku každého dňa si vytvorte neuveriteľne dlhý “To-do list”, najlepšie na dvojhárok. Naplňte ho položkami, o ktorých tušíte, že ich nebude možnésplniť v daný deň. Updatujte ho pravidlelne o ďalšiu novú nádejnú nezmyselnosť. V prípade, že sa vám náhodou podarí nejakú úlohu ukončiť, nevymažte ju zo zoznamu. Takáto taktika vás udrží v permanentnom strese. Mysľou zotrváte naďalej na povinnostiach, ktoré ešte máte vybaviť, namiesto toho, ako by ste sústredili svoju pozornosť na aktuálne zadania.
Viete, čoznamená „To-do list“?
Nie je to žiadna veda… možno si ho robíte pravidelne, hoci o tom ani netušíte. „To-do list“ jezoznam úloh, ktoré chcete v daný deň, resp. za určitý časový úsek vykonať.
Zdroj obrázku: Unternehmer.de
dj