Ako vám môže pomôcť dropshipping vo vašom biznise?
Žijeme v dobe, keď mnohí začínajú premýšľať nad vlastným podnikaním. Niekto prišiel kvôli pretrvávajúcej pandémii o prácu, niekomu ďalšiemu sa zase prestalo dariť v danej oblasti podnikania. Riešením je internet a jeho takmer neobmedzené možnosti zárobku. O tom, ako vám v tomto smere dokáže pomôcť dropshipping a čo to vlastne je, si povieme v našom článku.
Dropshipping – základné informácie
Na to, aby človek naplno ocenil možnosti dropshippingu v rámci vlastného podnikania, musí najskôr pochopiť jeho princíp.
Najjednoduchšie môžeme dropshipping definovať ako obchodný model, ktorý sa zakladá na online predaji produktov prostredníctvom e-shopu. Avšak, čo je dôležité, ako jeho vlastník nemusíte disponovať vlastným skladom ani obchodnými priestormi. Postačí vám externý sklad, ktorý namiesto vás prevádzkuje váš dodávateľ daného sortimentu.
Ešte predtým treba ale vziať do úvahy fakt, že v online priestore vládne silné konkurenčné prostredie. Hoci ľudia čoraz viac nakupujú cez internet, zároveň je tu aj obrovské množstvo e-shopov, ktoré tlačia cenu produktov smerom dole, s cieľom nalákať zákazníka. Stalo sa už totiž pravidlom, že danú vec pri nákupe online dostanete lacnejšie než v kamennom obchode.
Je preto dôležité pripraviť si stratégiu, ktorá vám pomôže presadiť sa aj v takto silno konkurenčnom prostredí. Jej základom by mal byť rozumný výber sortimentu, ktorý budete predávať. Malo by ísť o niečo, k čomu máte vzťah a pritom sa v danom odbore aspoň trochu vyznáte.
TIP
Prečítajte si užitočné informácie a ako na spustenie vlastného e-shopu.
Dropshipping sa teda môže stať oveľa viac výnosnejším podnikaním ako obchodovanie prostredníctvom kamenného obchodu. Vy ako maloobchodný predajca totiž neplatíte za vyrábanie produktov, skladovanie či údržbu nepredaného inventára.
Výrazne ušetríte aj na platoch pre zamestnancov, pretože si vystačíte aj sami. Nakoniec, je tu tiež úspora nákladov za balenie a prepravu produktov. Ide tu preto o skvelú príležitosť, ako si naštartovať svoj vlastný biznis, a to najmä v prípade, ak ste podnikateľ – začiatočník.
Prečo je tomu tak? Je to najmä z dôvodu, že väčšina úkonov tohto podnikania je automatizovaná, napríklad jednotlivé spracovania objednávok, vďaka ktorým je práca väčšinou jednoduchá a časovo úsporná. Prevádzkovať e-shop preto zvládne aj úplný začiatočník.
Naopak, v niečom ale bude treba pridať – digitálny marketing. Je totiž kľúčový, aby ste sa v online svete vôbec presadili.
Čo vám podnikanie formou dropshippingu prinesie?
Žijeme v dobe, ktorá pre mnohé odvetvia podnikania nie je vôbec jednoduchá. Ide napríklad o gastro prevádzky, kultúrne zariadenia či len o predaj oblečenia. Pandémia koronavírusu si nevyberá a štát musí neraz siahnuť po prísnych opatreniach.
Ak aj vy patríte do skupiny, ktorá kvôli tomu prišla o podnikanie alebo ste stratili zamestnanie, dropshipping je ideálny spôsob, ako sa opäť vrátiť do hry. Výhody môžeme zhrnúť nasledovne:
- Ako vlastník e-shopu sa nemusíte obávať, že prídete o svojich zákazníkov kvôli protipandemickým opatreniam.
- Jednoduchý a rýchly štart do biznisu – založenie e-shopu, výber sortimentu na predaj, automatizované spracovanie objednávok…
- Veľká úspora nákladov – prakticky môžete začať aj s takmer prázdnymi vreckami (nulové náklady za prevádzku skladu a pracovnú silu). Náklady sa spájajú najmä so založením e-shopu a propagáciou produktov.
- Nie ste viazaní na žiadne kancelárske či skladové priestory – podnikať môžete odkiaľkoľvek. Znamená to, že si ľahko dokážete plniť sny ohľadom cestovania a zároveň si na svoje cesty aj zarábať. Treba len stabilné pripojenie na internet.
- Žiadne starosti so zostatkovým tovarom – platíte iba za to, čo si váš zákazník objedná.
- Jednoduché budovanie vlastného brandu – na každej zásielke sú uvedené údaje z vášho e-shopu a nie z veľkoobchodu, ktorý ho odoslal.
TIP
V prípade, že to váš cashflow zvláda a dropshippingová forma podnikania vás zaujala, skúste na rozbeh biznisu a vytvorenie vlastného e-shopu využiť výhodnú pôžičku. Jednotlivé ponuky si môžete rýchlo a efektívne porovnať prostredníctvom portálu hyperfinancie.sk. Pred žiadosťou o pôžičku zvážte všetky riziká a možné budúce scenáre.
Na čo si treba dať pozor?
Tak, ako všetko na tomto svete, aj podnikanie formou dropshippingu má dve strany mince. Hoci vám v porovnaní s bežným obchodovaním veľa starostí odpadá, neznamená to, že nemusíte na sebe tvrdo zapracovať. Ako už bolo v článku zmienené, v online svete vládne tvrdá konkurencia, preto keď sa v ňom chcete presadiť, musíte sa tomu prispôsobiť.
Znamená to najmä šikovné využívanie nástrojov digitálneho marketingu na propagáciu tovarov a zvýšenie ziskovosti vášho e-shopu. Medzi najpoužívanejšie patria napríklad:
- Google a facebook reklamy – reklamné bannery, skyscrapery…
- Mobilná reklama – integrácia reklamy do mobilného obsahu.
- Vytváranie a rozosielanie newsletterov o vašom sortimente.
- Sociálne siete – hľadanie potenciálnych zákazníkov prostredníctvom internetových komunít.
- E-mail marketing – nízkonákladové a účinné. V porovnaní s newslettermi je tu však nevýhoda oneskorenej komunikácie so zákazníkmi.
- Affiliate marketing – forma online reklamy, pri ktorej obchodníci ponúkajú affiliate partnerom finančnú odmenu za privedenie návštevníka na ich web stránku.
Najväčším problémom sú aj nízke marže, a to najmä zo začiatku. Pri štarte vášho e-shopu preto nerátajte hneď s veľkými zárobkami. Treba sa obrniť trpezlivosťou a pracovať na sebe.
Rovnako sa môže stať, že niektoré produkty sa vypredajú z dodávateľského skladu skôr, ako stihnete aktualizovať informácie o ich dostupnosti. V tom prípade vás čaká nepríjemné vysvetľovanie zákazníkom.
Pochopiteľne, zodpovedáte aj za chyby spôsobené vaším dodávateľom, napríklad v prípade doručenia zlého alebo poškodeného tovaru. Je preto dôležité dbať na výber spoľahlivých dodávateľov.
Záver
Aj napriek zmieneným nedostatkom je dropshipping ideálnym spôsobom, ako rozbehnúť svoje vlastné podnikanie. Nezabudnite však na tvorbu kvalitného e-shopu, vhodný výber ponúkaného sortimentu, profesionálnu komunikáciu so zákazníkmi a šikovné využívanie nástrojov digitálneho marketingu.
Informačný servis