Návod, ako si pomaly zničiť kariéru. Robíte to tiež?
Sú isté veľké chyby, kvôli ktorým môžete prísť o dobrú povesť či dokonca dostať „padáka“. Častejšie však dochádza k hromadeniu menších chybičiek, ktoré zamestnancovi bránia v postupe.
Zlé návyky, ako napríklad poskytovanie úsečných odpovedí na e-maily či držanie sa od zvyšku skupinky, by mohli zničiť vašu povesť, či už si to uvedomujete alebo nie.
Tu je 15 zlých návykov, ktoré pomaly ničia vašu dôveryhodnosť a postupne vás pripravujú o prácu:
1. Neprispôsobenie sa firemnej kultúre
Každé pracovisko funguje na vlastných spoločenských úzusoch. Pokiaľ nevyviniete úsilie, aby ste doň zapadli, môže sa ostatným zdať, že k nim nepatríte a nechcete s nimi dobre vychádzať.
2. Vyhovárate sa
To, že neprevezmete zodpovednosť za svoje chyby a zlyhania, sa môže neblaho podpísať pod vašu kariéru.
3. Nerobíte nič naviac
Dokonca aj keď dodržiavate termíny a preukazujete kvalitnú prácu, pokiaľ robíte len minimum, ktoré treba, môžete zaspať na vavrínoch. Pokiaľ však začnete hľadať rôzne možnosti, ako veci riešiť, dokážete tým šéfovi, že sa o firmu staráte a záleží vám na jej budúcnosti.
4. Obliekate sa ako flákač
Pokiaľ sa človek dostane na istú pozíciu, prestane ho vzhľad akoby zaujímať. Neurobte túto chybu a dodržiavajte dress code. Šaty predsa robia človeka.
5. Ste pesimista
Ak sa k veciam automaticky staviate ako pesimista, môže to mať neblahý vplyv na celý pracovný tím. Neustále fňukanie a sťažovanie si nie je nikomu príjemné.
6. Ignorujete spolupracovníkov
Vytvárať priateľstvá so spolupracovníkmi je rovnako dôležité ako kultivovanie vzťahov s nadriadenými.
7. Ste defenzívny
Váš šéf určite neočakáva, že budete dokonalý. Ak dostanete negatívnu spätnú väzbu a začnete byť defenzívny, budete vyzerať neprofesionálne. Musíte sa naučiť počúvať konštruktívnu kritiku a naznačiť svojmu šéfovi, že sa pokúsite zlepšiť.
8. Odkladáte veci
Odkladanie projektov na poslednú chvíľu nie je správna cesta, ako sa v práci uplatniť. Pokiaľ veci robíte na poslednú chvíľu, zbytočne na seba vyvíjate tlak, navyše pokiaľ je od výsledkov vašej práce niekto závislý, potrebuje ich dostávať priebežne. Ak svoj prístup nezmeníte, v prípade, že sa niečo pokazí, budete prvý na rane.
9. Píšete „príkre“ maily
Nezáleží na tom, aký priateľský a otvorený ste v priamej komunikácii, pokiaľ vaše emaily nebudú slušné a spoločensky korektné, môžete si ľahko pokaziť povesť.
10. Nemáte zmysluplné pripomienky
Povedať niečo na porade len preto, aby ste niečo povedali, neprináša nič produktívne. Aj v tomto prípade by mala kvalita prevládať nad kvantitou.
11. Chodíte neskoro
Častou nedochvíľnosťou svojim kolegom naznačujete, že je pre vás vždy niečo dôležitejšie ako práca a že si neceníte ich čas. Pôsobí to neúctivo.
12. Neviete prestať rozprávať
Je dobré poznať svojich kolegov, ak sa však začnete príliš socializovať a neustále budete rozprávať, skôr ich odstrašíte.
13. Ignorujete e-maily
Toto sa trochu týka odkladania vecí. Musíte na maily odpovedať v rozumnom časovom horizonte, aby ste nebrzdili ostatných v práci. Môžete tým spôsobiť, že niekto kvôli vám nesplní termín a nastane problém.
14. Ste hrubý
Hoci robíte svoju prácu, nikto s vami nechce pracovať. Nielenže hrubosť odrádza kolegov, ale väčšina nadriadených nebude tolerovať bezohľadné správanie svojich zamestnancov. Nezabúdajte, že zdvorilosť je kľúčom k víťazstvu nad ľuďmi.