Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Chcete byť najcharizmatickejšie pôsobiacou osobou široko-ďaleko? Skúste tieto 4 tipy

šťastie, charizma, kancelária
ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
1. februára 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Ľudia začali rozprávať pred 50 000 až 100 000 rokmi a „ústna tradícia“ formovala spoločnosti po tisíce rokov. Mali sme teda ako živočíšny druh množstvo času dotiahnuť do dokonalosti schopnosť rečového prejavu, a teda aj schopnosť ovplyvňovať prostredníctvom neho iných. Napriek tomu to mnohým z nás nejde…

Samozrejme, existuje relatívne mnoho dôležitých príkladov výborných a presvedčivých rečníkov. Sokrates, Abraham Lincoln, Martin Luther King a Winston Churchill – to je zopár mien z pomyselného dlhého zoznamu. Títo ľudia boli schopní uchvátiť publikum každým svojím slovom. Prečo? Disponovali jednou z najnehmotnejších a najšpecifickejších osobnostných čŕt: charizmou.

Toto sú štyri aspekty, ktoré definujú charizmatického rečníka. Platí pritom, že vďaka poctivému tréningu a patričnej dávke sebadôvery sa práve takýmto charizmaticky pôsobiacim rétorom môže stať prakticky každý.

Treba vytvárať emocionálne väzby a spojenia.

To, ako rečníka vníma publikum, je všetko, na čom skutočne záleží. Nezáleží na tom, koľkokrát ste už skúšali rečniť pred zrkadlom alebo čo si vaši kolegovia myslia o posolstve toho, čo hovoríte. Pokiaľ si nevytvoríte emocionálnu väzbu so svojím publikom, posolstvo jednoducho neuspeje.

Publikum je prirodzene solidárne – ľudia sa napokon prišli niečo dozvedieť, inšpirovať sa alebo pripojiť sa k vám na vašej ceste. Sú preto otvorení myšlienke budovania nejakej väzby s rečníkom, preto je potrebné, aby ste sa s nimi spojili od momentu, keď vojdete do miestnosti. Priateľský úsmev je zvyčajne dobrým štartom. Najlepší rečníci používajú emocionálny rozsah svojho hlasu, aby publikum „pritiahli“ na svoju stranu. Keď vyjadrujú radosť, prekvapenie, pýchu, sústredenie, strach, nádej alebo nejakú inú emóciu, rovnakú emocionálnu odozvu chcú vyvolať vo svojich poslucháčoch.

Treba sa snažiť zdokonaľovať techniku rečového prejavu.

Hovoriť dobre znamená pracovať s tempom, so správnym načasovaním a voľbou slov a myšlienok, s moduláciou tónu hlasu v správnych okamihoch a takisto s dýchaním. Poskytnúť svojmu publiku prestávku v správny moment je kľúčové. Najlepší rečníci menia tempo svojej reči a dávajú tak obecenstvu čas na spracovanie formulovaných myšlienok, pričom mestami aj anticipujú, čo bude nasledovať. A akokoľvek paradoxne to znie, dobrý rečník vie narábať aj s tichom.

rozhovor
ilustračné: pixabay.com

Treba dbať na to, aby reč tela korešpondovala so slovami.

Keď neexistuje evidentné spojenie medzi tým, čo niekto hovorí a tým, ako to hovorí, publikum sa automaticky začne cítiť nepríjemne či znepokojene. Keď sa pozitívne slová stretnú s defenzívnou rečou tela, začne v radoch poslucháčov zvoniť výstražný zvonček – je k nám rečník úprimný? Keď je zanietená reč sprevádzaná statickým postojom tela, poslucháči začnú pochybovať o tom, či je rečník naozaj taký vzrušený. Keď človek prehovára k publiku, mal by sa hýbať vtedy, keď ho jeho slová nútia sa pohnúť. Používajte gestá na zdôraznenie svojich slov, nie na odpútavanie pozornosti od nich.

Treba dbať na to, aby bol obsah hovoreného presvedčivý.

Rozprávania osobných a autentických príbehov umožňuje publiku nadviazať s rečníkom spojenie. Rečník v tej chvíli už nie je len vzdialeným hlasom na ďalekom pódiu, sedí priamo vedľa vás, delí sa o svoje osobné a jedinečné príbehy. Je v tom celom niečo veľmi špeciálne, keď cítite, že vám niekto dôveruje – keď je publikum očarené vaším príbehom. Najlepší rečníci dávajú svojmu posolstvu logickú štruktúru a stavajú ho okolo centrálnej témy. Potom „utkávajú“ svoje rozprávanie okolo tohto základu. Hovoria z pozície dôveryhodného človeka a publikum akceptuje ich slová, pretože im prosto verí.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Chcem začať podnikať

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X