Ktorý účtovný softvér si vybrať?
Vedenie skladového hospodárstva, účtovníctvo, sledovanie platieb, stav majetku, mzdy a fakturácia patria medzi najnosnejšie a najzložitejšie agendy všetkých firiem. Preto sa dnes už žiadna, ani malá firma nezaobíde bez ekonomického a účtovného softvéru. Účtovný systém musí byť preto čo najprehľadnejší. Aby mal podnikateľ z neho čo najefektívnejší účinok, zadávanie do neho musí byť jednoduché a rýchle. Softvér pre účtovníctvo by mal obsahovať všetky potrebné agendy k týmto operáciám. Dokumenty vytvorené účtovným softvérom musia mať profesionálny vzhľad firemných dokladov a klientovi by mal umožniť podrobný prehľad o hospodárení firmy.Agenda softvérového modulu podvojného účtovníctva štandardne obsahuje: účtovnú osnovu, predkontáciu, účtovný denník, saldo, interné doklady, banku, pokladňu, DPH, daň z príjmov, likvidáciu pohľadávok a záväzkov. Agenda pre jednoduché účtovníctvo obsahuje okrem banky, pokladne, likvidácie pohľadávok a záväzkov, DPH a dane z príjmov ešte aj peňažný denník. Agenda fakturácie obsahuje: prijaté objednávky, vydané objednávky, vydané faktúry, ostatné pohľadávky, prijaté faktúry, ostatné záväzky, príkazy na úhradu. Agenda miezd obsahuje: personalistiku, mzdy, poisťovne, dôchodkové fondy. Agenda majetku: dlhodobý majetok, drobný majetok. Agenda skladov: ocenenie skladov, skladové zásoby, evidencia pohybu zásob.Softvér PohodaEkonomický a účtovný softvér Pohoda od firmy Stormware je veľmi obľúbený hlavne medzi malými a strednými firmami, ale obsahuje moduly aj pre väčšie firmy. Systém umožňuje viesť jednoduché i podvojné účtovníctvo a spracovanie miezd. Predáva sa v rôznych variantoch (Mini, Lite, Standard, Profi, Premium, Komplet, Jazz), ktoré obsahujú rozličné moduly – jednoduché účtovníctvo, podvojné účtovníctvo, fakturáciu, majetok, mzdy, sklady. Softvér obsahuje aj podporné moduly (podpora výkazov Intrastat, podpora internetových obchodov, pokladničného softvéru, hardvéru a čiarových kódov). Firma, či živnostník si môže vybrať, ktorá varianta mu pre jeho činnosť najviac vyhovuje.Výhody softvéru:
- zvyšuje zisk – obrovskou škálou nadštandardných funkcií (homebanking, šablóny dokladov, hromadná fakturácia, priznanie k DPH, tlač celého radu výstupov priamo vo forme úradných tlačív),
- uľahčuje prácu – rýchlosť nahrávania údajov je možné optimalizovať na minimálny počet úderov do klávesnice, je možné vytvoriť vzory najčastejšie používaných typových dokladov (šablóny), umožňuje sledovanie salda a finančnú analýzu,
- prepracovaný systém zákazníckej podpory – automatický prísun aktualizácií, informácií a služieb odbornej podpory (prvý rok je poskytovaný klientom zdarma), softvér je pripravený na systém Windows 7.
Softvéry Alfa, Omega, OlympPre podnikateľov sú zaujímavé aj účtovné a ekonomické softvéry od firmy Kros rozdelené podľa modulov: Alfa (jednoduché účtovníctvo), Olymp (mzdy a personalistika) a Omega (podvojné účtovníctvo). Každý softvér obsahuje potrebnú agendu k daným modulom – sklad, DPH, fakturáciu, objednávky, majetok, knihu jázd, cestovné príkazy, evidenciu pošty, pokladnicu, homebanking, personalistiku, mzdy, dochádzku, maloobchod, kurzový lístok, makrokarty, CRM (riadenie vzťahov so zákazníkmi), daňové priznanie FO a PO a účtovné poznámky. Výhody softvéru:
- rýchle zapracovávanie novej legislatívy do programu, automatické spracovanie evidencie a výkazu DPH, prepojenie medzi skladom, fakturáciou, firemným cenníkom a účtovníctvom,
- funkcie umožňujúce opravu už zaúčtovaných údajov alebo údajov po uzávierke, možnosť tlačiť profesionálne výstupné zostavy s možnosťou exportu,
- podpora a poradenstvo, softvér je pripravený na systém Windows 7.
Softvér Win ProlucFirma Infopro ponúka modulárny ekonomický a účtovný systém Win Proluc určený pre malé a stredné podniky. Softvér sa skladá zo základných modulov (jednoduché účtovníctvo, podvojné účtovníctvo, faktúry, sklad, majetok, mzdy, pokladňa, zákazky, registračná pokladňa, manažérsky panel, multiverzia, sieťová verzia) a okrem nich je systém možno rozširovať podľa potrieb užívateľa o ďalšie funkcie (homebanking, jazyková mutácia, priraďovanie skenovaných dokumentov, obalové konto a iné).Výhody softvéru:
- zostavu možno dopĺňať a rozširovať podľa potrieb užívateľa – zabezpečenie aj špecifického komplexného riešenia na „kľúč“ podľa zadania zákazníka,
- pravidelná servisná, technická podpora a aktualizácia produktu a systému, bezplatné telefonické a e-mail poradenstvo,
- podpora k efektívnejšiemu využívaniu programu – organizovanie hromadných školení, seminárov a konzultácií podľa potrieb zákazníka, softvér je pripravený na systém Windows 7.
vš