Netrávte toľko času v kancelárii, budete produktívnejší
Pod frázou „práca z domu“ si ešte prednedávnom mnohí predstavovali chlapíka sediaceho v suteréne, odetého v spodnej bielizni, s omrvinkami zo zemiakových lupienkov na počítačovej klávesnici. Dnes už tento obraz nie je taký rozšírený a ani taký vtipný.
Zamestnanci a ich nadriadení stále zisťujú, či a kedy práca z domu funguje, aby sme boli šťastnejší a produktívnejší. Nový prieskum poskytuje určitú predstavu o tejto téme a naznačuje, že najinovatívnejší zamestnanci delia svoj pracovný čas medzi kanceláriu a domov.
Podľa prieskumu je ideálny pomer stráviť 80 % času v kancelárii a zvyšok robiť na diaľku. V prieskume skúmali viac ako 4 000 administratívnych pracovníkov. Výsledky ukázali, že najinovatívnejší zamestnanci trávili asi 74 % svojho priemerného pracovného týždňa v kancelárii. Najmenej inovatívni zamestnanci trávili 86 % svojho času v kancelárii.
Početné štúdie preukázali, že práca na diaľku zvyšuje uspokojenie z práce, ale len do určitého bodu, po ktorom spokojnosť začína klesať.
Štúdia z roku 2005 zistila, že spokojnosť s prácou začne klesať po približne 15,1 hodine práce z domu v týždni. Ak hovoríme o osemhodinovom pracovnom dni, ide o približne dva dni v týždni.
V štúdii z roku 2014 sa zamerali na tímy telekomunikačných pracovníkov, ktoré vyvíjali nové produkty, a zistili, že tímy, ktoré vstupovali do interakcie iba virtuálne, neboli také úspešné ako tie, ktoré mali aj kontakt z očí do očí.
Ak ste manažér, mali by ste porozmýšľať nad tým, ako môžete pomôcť svojim zamestnancom vytvoriť pružnejšie pracovné plány. Ak ste zamestnanec, mali by ste zvážiť príležitostnú prácu z domu.