- Podnikam.sk
- Články
- Mladí a bohatí
- Relax
- Prvý milión už v 16-tich? Johna by mal poznať každý, kto má rád štýlové autá
Prvý milión už v 16-tich? Johna by mal poznať každý, kto má rád štýlové autá
Deti sú vždy obdivované, keď prejavia nejaké špeciálne schopnosti a znalosti alebo podajú nadštandardný výkon. Takýchto detí je vo svete pomerne mnoho a je dosť aj takých, ktoré si meno urobili aj preto, že sa stali multimilionármi.
Dobré nápady zarábajú veľké peniaze a mladí to dobre vedia
Vo svojom mladom veku dosiahli vďaka svojmu talentu niečo, čo im môžu ostatní iba ticho závidieť. John Koon zarobil svoj prvý milión, keď mal iba 16 rokov.
Príbehy o tom, ako niekto svojou šikovnosťou zarobil ťažké peniaze, dávajú mnohým možnosť dúfať, že raz by sa to isté mohlo stať aj im. Jedným z inšpiratívnych mladých ľudí by bez pochýb mohol byť aj John Koon, ktorý sa našiel vo svete životného štýlu, keď svoju záľubu v autách povýšil na skutočne prosperujúci biznis.
John je podnikateľ, umelec a dizajnér. Jediné dieťa hongkonských imigrantov sa v 16 rokoch rozhodlo, že spustí „projekt“ Extreme Performance Motorsports. Bolo to v roku 1998, keď táto spoločnosť zameriavajúca sa na dovoz autotuningového materiálu z Ázie, začala svoje pôsobenie.
Týmto počinom Koon zmenil automobilovú kultúru, fenomén autotuningu sa totiž začal šíriť priam ako vírus. Z Koona sa stal jeden z hlavných dodávateľov zásobovateľov populárnej televíznej relácie Pimp My Ride.
Svoj biznis „zatvoril“, keď išiel študovať na Georgetownskú univerzitu Promoval s titulom z medzinárodného podnikania a manažmentu. Po škole opäť otvoril svoju firmu a dal si patentovať niektoré autodoplnky, napríklad držiaky na mobily alebo ionizátor vzduchu, teda všetko veci, ktoré obľubuje každý správny „naozajstný“ americký raper.
Jeho prechod od predaja kúpeného tovaru k vlastnej výrobe mu priniesol nové kontakty aj v oblasti odevného priemyslu. Založil tak spoločnosť Koon Enterprises, ktorej výrobky (pokrývky hlavy) sa ocitli pod hlavičkou značiek ako Rocawear, Honda či Costco.
V roku 2008 Koon zakúpil módnu značku 8732 od Jay-Z, čím od „automódy“ ešte výraznejšie prešiel k oblečeniu a módnym doplnkom. Táto značka má teraz cenu 80 miliónov. Okrem toho spolupracoval v roku 2010 aj s dizajnérom Domenicom Vaccaom na kolekcii Domenico Vacca Denim.
Dôkazom toho, že móda a s ňou spojený životný štýl sú pre Johna Koona skutočne každodennou realitou, je i to, že v jeho šatníku sa údajne nachádza viac ako dvetisíc džínsov. Hoci asi ani nie je šanca také množstvo nohavíc naozaj vynosiť, ten, kto má peniaze, si čímsi takým hlavu lámať nemusí.