Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Psychologické Tipy pre Vašu Marketingovú Stratégiu

Thinkstock
Thinkstock
19. januára 2016 Tlačiť

Porozumenie psychologickým faktorom ovplyvňujúcim spotrebiteľské správanie a rozhodovanie môže poskytnúť návod pri vytváraní efektívnej marketingovej stratégie. Obchodníci a marketéri by mali držať krok so psychologickými výskumami, aby boli schopní odhadnúť a podporovať určité spotrebiteľské správanie.

Aké postrehy je potrebné brať na vedomie pre dosiahnutie efektívneho marketingu?

1. Ľudská myseľ je náchylná k impulzivite

Bez ohľadu na akékoľvek miesto na zemi, väčšina ľudí nakupuje impulzívne. To je dôvod, prečo na zákazníkov funguje požiadavka, pri ktorej si majú produkt či službu predplatiť, kúpiť alebo skúsiť HNEĎ TERAZ.

2. Obrázky spracovávame rýchlejšie ako text

Fotky môžu vyjadriť tisíc slov – a trvá to len zlomok času, ktorý by bol potrebný na prečítanie týchto slov. Dôležitejšie však je, že ľudia myslia v obrazoch.

Vizuálny obsah je jedným z najväčších marketingových výhod. Preto produkty či stránky, ktoré majú silný vizuálny vplyv, dosiahnu väčší úspech.

3. Modrá farba sa rovná dôvera

Veľká časť každého rozhodnutia je založená na vizuálnych podnetoch, avšak najsilnejším a najpresvedčivejším je práve farba.

Modrá farba vzbudzuje v ľuďoch pocit dôvery. To je dôvod, prečo aj významní svetoví internetoví hráči ako Facebook, Twitter, Paypal či Microsoft zvolili za svoju dominantnú farbu práve modrú. Marketéri by si však mali byť vedomí toho, že pri asociácii farieb sú dôležité sociálne faktory.

4. Dôverarastie,aksúproduktyalebowebstránkyspájanés vhodnými slovami

Slová môžu položiť základ dôvery, najmä keď sú dobre premyslené. Tu je päť slov, ktoré hrajú značnú rolu v prehlbovaní dôvery u zákazníka:

Autentický – predstavuje pravdu a moc Certifikovaný – podáva dôkaz o správnosti

Zaručený – pravdepodobnosť kúpy produktu či služby je vyššia, ak sa spája s týmto slovom

Lojálny – je vnímaný ako cnosť
Oficiálny – vyvoláva predstavu spoľahlivých ľudí a je znakom vierohodnosti

5. Povedať áno raz znamená vysokú pravdepodobnosť povedať áno znova

Inak známe ako technika „noha vo dverách“. Predajcovia využívajú toho, že zákazník, ktorý povedal áno na malú požiadavku s vysokou pravdepodobnosťou povie áno opäť, aj v prípade, že sa jedná o náročnejšiu požiadavku.

Takže, najskôr požiadaj o niečo „bezvýznamné“ a potom pokračuj s väčšou požiadavkou.

6. Prvé číslo, ktoré zákazník uvidí, môže mať vplyv na jeho hodnotenie ceny

Ľudia sa pri rozhodovaní spoliehajú na prvú informáciu, ktorú vidia. Napríklad, zákazník pri hľadaní cenovo dostupnej televízie s rozpočtom 600 € môže uvidieť TV s cenou 1799 € a domnieva sa, že to je príliš veľa. Avšak, ak zákazník neskôr uvidí tú istú televíziu za zľavnenú cenu 899 €, táto dramaticky nižšia cena má vplyv, ktorý prinúti kupujúceho ku kúpe televízie, aj keď je to výrazne nad jeho rozpočet.

Psychológ Daniel Kahneman uvádza: „Keď môžeš vstúpiť do jednania a byť prvým, kto povie číslo alebo ponúkne cenu, získaš výhodu. Rovnako, keď

môžeš vstúpiť do očakávania zákazníka o cene, ktorá je práve na tvojom webe, získaš neuveriteľnú výhodu.“

7. Každé rozhodnutie je založené na emóciách.

Vo všeobecnosti, ak rozhodovanie nie je ovplyvňované emóciami, spraviť rozhodnutie je náročné. Preto mnoho reklamných spotov upriamuje pozornosť práve na city spotrebiteľov.

8. Ľudia často konajú podľa toho, za koho sú označovaní

Samy seba vidíme cez oko druhého, takže očakávania a vnímanie iných majú zásadný význam pre formovanie nášho správania.

Ak je niekto označovaný za zábavného, podvedome sa snaží konať podľa tohto očakávania.

Z toho vyplýva, že je v poriadku povedať zákazníkom, kto sú, v čo veria a ako budú jednať. Označenie ovplyvní ich rozhodnutie pri kúpe vašich produktov.

Zdroj: entrepreneur.com

Odporúčané články

Témy

predajpsychológia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

jún

02júl6:30Stavba - autorský, stavebný a technický dozor6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Nehnuteľnosti,Stavebníctvo

08júl6:30Finančné riadenie firmy – 5-dňový modulový kurz ukončený testom a certifikátom6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Finančné riadenie,Manažérske zručnosti,Manažment

10júl6:30Základné ekonomické minimum6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Finančné riadenie,Manažérske zručnosti,Manažment

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X