Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Viete, čo ničí vašu produktivitu?

Viete, čo ničí vašu produktivitu?
Unternehmer.de
27. septembra 2012 Tlačiť

Urobili ste už všetko možné pre zníženie nákladov na optimum a vaši konkurenti ponúkajú stále nižšie predajné ceny? Pravdepodobne potrebujete zvýšiť produktivitu. Zamysleli ste sa nad príčinami, pre ktoré stagnujú vaše plány? Možno si ani neuvedomujete, že cestu k úspechu vám križujú vaše dennodenné pracovné návyky. Alebo presnejšie povedané zlozvyky? Chcete vedieť, čo ničí vašu produktivitu? Robte týchto 7 vecí.

 

Ak chcete zlikvidovať svoju produktivitu, robte toto

1. Kontrolujte svoje emaily každé 2 minúty

Revidovať emaily v pravidelných intervaloch je samozrejmosť, avšak nie každé dve minúty. Rozptyľuje to vašu pozornosť a núti vás odbiehať od skutočných úloh. Teda od zadaní, ktoré ste si vopred naplánovali, zahrunuli ich do vášho “To-do listu” a prideliti im prioritu “dôležité”. Prichádzajúce emaily vás nútia odpovedať na každú otázku, respektíve žiadosť promtne. Avšak mnohé z nich, nie sú pre váš výkon tak dôležité, ako sa tvária. Ak budete na takomto princípe fungovať celý deň, na jeho koci zistíte, že ste síce vybavili množstvo súrnych, avšak pre vašu produktivitu málo podstatných úloh.

Zdroj obrázku: Unternehmer.de

 

2. Udržiavajte svoj pracovný stôl v neporiadku

Neuprataná kancelária a chaos je jedným z najlepších spôsobov, ako udržať efektivitu na nule. Povaľuje sa na vašom pracovnom stole  množstvo dokumentov, papierov a ešte viac dokumentov? Týmto postupom si zabezpečíte maximum stresu a minimum produktivity: nikdy netrieďte papiere na svojom stole, nezakladajte doklady do priečinkov, neodhadzujte nepotrebné ústrižky s rôznymi poznámkami či odkazmi. Akákoľvek snaha o ich organizáciu by mohlas končiť ešte väčšou dezorganizáciou. Jediné možné riešenie, ktoré vás napadne je podpáliť celý stôl? (Ne) urobte to!

 

Zdroj obrázku: Unternehmer.de

 

3. Buďte čo možno najmenej ergonomický

Čím menej ergonomicky žijete, tým viac budete unavený a vyčerpaný. Nevhodné kancelárske zariadenie a vybavenie vplýva na vašu produktivitu: nesprávne umiestnený monitor alebo klávesnica, osvetlenie spôsobujúce odrážanie svetla od monitora, osvetlenie priamo do očí, nedostatok voľného priestoru na kancelárskom stole, nestabilné kancelárske kreslo bez nastaviteľnej výšky sedadla, operadla, kreslá bez podrúčiek a koliesok.

Zdroj obrázku: Unternehmer.de

 

4. Robte viacero vecí naraz

Štúdie ukazujú, že multitasking, alebo jednoduchšie povedané robenie viacero vecí súčasne, znižuje IQo 10%. Najlepší spôsob, ako urobiť prácu neporiadne, nepresne a nie včas je,  že sa snažíte zvládať 2, 3, 4 alebo dokonca 5 úloh naraz.

 

Zdroj obrázku: Unternehmer.de

 

5. Zabezpečte, aby ste sa stali centrom diania

Zaregistrujte sa na rozličných webových stránkach a požiadajte o zasielanie informácií o dianí na týchto portáloch. Zriaďte si notifikáciu k online aktivitám a sociálnym médiám, takým ako Twitter,  Facebook. Urobte všetko preto, aby ste ostali v spojení prostredníctvom všetkých možných zariadení vo svojom okolí. Požiadajte o zasielanie informácií do súkromnej a firemnej emailovej schránky,  na privátne a služobné mobilné čísla.

 

Zdroj obrázku: Unternehmer.de

 

6. Dovoľte ostatným, aby vás otravovali

V prípade, že si prajete zotrvať neproduktívnym, taktika “otvorených dverí” je záväzná. Zapojením sa do nevýznamnej konverzácie s kolegami, vzniká veľká šanca, že k  zadaniu, na ktorom ste aktuálne pracovali, sa už nevrátite. Dovoľte ostatným otravovať vás triviálnymi požiadavkami v priebehu celého dňa. Stanete sa “hviezdou”.

Zdroj obrázku: Unternehmer.de

 

7. Vytvorte si neuveriteľnedlhý  “To-do list”

Na začiatku každého dňa si vytvorte neuveriteľne dlhý “To-do list”, najlepšie na dvojhárok. Naplňte ho položkami, o ktorých tušíte, že ich nebude možnésplniť v daný deň. Updatujte ho pravidlelne o ďalšiu novú nádejnú nezmyselnosť. V prípade, že sa vám náhodou podarí nejakú úlohu ukončiť, nevymažte ju zo zoznamu. Takáto taktika vás udrží v permanentnom strese. Mysľou zotrváte naďalej na povinnostiach, ktoré ešte máte vybaviť, namiesto toho, ako by ste sústredili svoju pozornosť na aktuálne zadania.

 

Viete, čoznamená „To-do list“?

Nie je to žiadna veda… možno si ho robíte pravidelne, hoci o tom ani netušíte. „To-do list“ jezoznam úloh, ktoré chcete v daný deň, resp. za určitý časový úsek vykonať.

Zdroj obrázku: Unternehmer.de

 

dj

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Manažment

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X