Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ženy strácajú záujem o hatchbacky a vyhľadávajú skôr priestranné autá typu kombi alebo SUV

Monika bagarova_ah.jpg
Speváčka Monika Bagárová, tvár značky Mototechna. Foto: AURES Holdings
8. marca 2023 Autor Informačný servis Tlačiť

V roku 2016 si hatchbacky kupovala takmer polovica žien, dnes už len viac ako tretina.

Zajtrajší deň patrí ženám, ktoré tvoria viac ako polovicu populácie Slovenskej republiky. Stále viac z nich si sadá za volant, jazdí dlhšie trasy a v porovnaní s mužmi majú oveľa menej nehôd. Ženy tvoria tretinu zákazníkov slovenských autobazárov a vozidlá si vyberajú s veľkou rozvahou. Za posledné roky stále viac preferujú namiesto malých a úsporných hatchbackov priestranné automobily typu SUV a kombi, ktoré lepšie vyhovujú ich čoraz náročnejším požiadavkám na komfort a bezpečnosť. Vyplynulo to z predajných výsledkov skupiny AURES Holdings, najväčšieho predajcu ojazdených automobilov v strednej Európe.

„Ženy, ktoré kupujú zhruba tretinu našich vozidiel, bývajú pri výbere automobilu často veľmi náročné, a to rozhodne nielen z pohľadu farby, ako niektorí ľudia s obľubou hovoria. Máloktorá výber vozidla podriaďuje svojmu šarmu, ale oveľa dlhšie ako muži vyberajú a zvažujú všetky pre a proti. Častejšie ich u nás vidíme s ich vlastným mechanikom, čo všetkým zákazníkom dlhodobo odporúčam, a to nech ojazdený automobil kupujete u veľkého predajcu alebo najmä niekde na ulici,“ uvádza Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO a Mototechna.

Obrazok1.png
Foto: AURES Holdings

Za posledné roky sa aj pre pandémiu veľmi zmenilo nákupné správanie všetkých Slovákov. U žien ale došlo k radikálnej zmene obzvlášť vo vnímaní veľkosti vozidla. „Ešte pred pár rokmi ženy skôr kupovali menšie hatchbacky, s ktorými sa lepšie parkuje v meste a ktoré sú úsporné na prevádzku. Dnešná doba ale častejšie vyžaduje, aby sa aj ženy vydávali na dlhšie trasy, preto tiež zvyšujú svoje nároky na komfort,“ upozorňuje Karolína Topolová.

Počet predaných hatchbackov ženám v sieti autocentier AAA AUTO bol vlani na úrovni 41 %, ale z tohtoročných predajných výsledkov už teraz vidno, že podiel naďalej klesá. Naopak, významne rastie počet kúpených SUV. Ešte pred piatimi rokmi bol ich podiel sotva 15 %, vlani už išlo o 2. najpredávanejšiu kategóriu vozidiel s 23 % podielom. Obľuba SUV rastie práve na úkor hatchbackov.

Najobľúbenejším modelom u dám je Škoda Fabia (8 %), ale na päty mu šliape priestrannejšia Škoda Octavia (6 %). Tretím najobľúbenejším modelom je Volkswagen Golf. Z SUV dominujú Kia Sportage a Dacia Duster, z prémiovejších modelov je jednotkou Škoda Kodiaq. Škodovka je všeobecne u dám najobľúbenejšou značkou (18 %). Druhý je Volkswagen (9 %) a tretí Hyundai (7 %). Až 57% žien si kupuje autá v benzínovom prevedení. „Alternatívne pohony, ako sú napríklad elektrické autá, ženy nevyhľadávajú. V tejto oblasti sú všeobecne opatrnejšie a vyčkávajú, ako sa situácia na automobilovom trhu vyvinie,“ dopĺňa Karolína Topolová.

Viac ako 22 % žien si kupuje automobil s automatickou prevodovkou, čo je za posledných päť rokov dvojnásobný nárast. Ženy stále viac vyhľadávajú aj ďalšie komfortné prvky, ako je handsfree, vyhrievané sedačky, automatické zastavenie pred prekážkou či parkovací asistent. Pätina žien si kupuje automobily vo veku do piatich rokov, do 50 000 najazdených kilometrov a často ešte so zárukou od výrobcu. Najobľúbenejšími farbami zákazníčok AAA AUTO sú strieborno-sivá (18,5 %), biela (17 %), čierna (14 %), červená (12,2 %) a modrá (11 %).

Informačný servis

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

AURES HoldingsautáMototechnaPRSUVženy

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X