13-ročné dvojičky rozbiehajú počas prázdnin módny biznis
Dve 13-ročné dievčatá zo Sydney sa pokúšajú rozbehnúť vlastný rad módnych náramkov a splniť si tak sen o spoločnom biznise.
Mladí podnikatelia majú dnes veľa príležitostí vďaka internetu a crowdfundingovým platformám
Zatiaľ čo obdobie školských prázdnin trávi väčšina tínedžerov relaxovaním rôzneho druhu, dvojičky Summer a Piper Workmanové spustili crowdfundingovú kampaň, aby svoj nápad dostali do povedomia a mohli mu dať reálnejšie kontúry. Dvojica už za prvých 24 hodín svojej Kickstarter kampane zarobila 400 austrálskych dolárov.
Piper pre SmartCompany povedala, že spolu so svojou sestrou tvrdo pracovali, keď počas posledných pár mesiacov vyberali vzorky a výrobcu.
„Rozhodli sme sa vyrábať náramky, pretože na rozdiel od oblečenia budú človeku vždy sedieť a je ľahšie kúpiť napríklad priateľovi náramok ako skúšať vybrať pasujúce oblečenie,“ povedala Workmanová. „Celý ten čas sme na tom pracovali a rozhodli sme sa to celé spustiť 22. septembra, pretože to je meno našej značky.“
Zatiaľ sú náramky v ponuke v piatich farbách. Ak bude kampaň úspešná, dvojičky dúfajú v to, že ponuku by mohli rozšíriť až na 22 rôznych farieb.
Tínedžerky si pre svoj biznis vybrali názov 2WENTY2WO, pretože je to dátum ich narodenia.
Summer sa pre SmartCompany vyjadrila, že chce povzbudiť všetkých tínedžerov, aby sa prejavili a vytvárali vlastné produkty. „Naša rada by mohla znieť: len do toho,“ povedala. „Ohromná vec na Kickstarteri je to, že pokiaľ to ľudia finančne podporujú, viete, že sa im to páči. Ak ľudia finančne neprispejú, asi to nie je dobrý nápad.“
Rebekah Campbellová, zakladateľka a riaditeľka Posse, pre SmartCompany povedala, že pre mladých ľudí je kľúčové dostať príležitosť dozvedieť sa čo to o podnikaní v skorom veku. „Ak začnete skutočne mladí, uvedomíte si, že čosi môžete vytvoriť ,“ hovorí Campbellová.
„Keď som mala sedem rokov, predávala som kvety pred rodičovským domom. Prvý deň som nepredala nič, ale ďalší deň som dala von balóny, uvidelo ma mnoho ľudí a zastavili sa, aby si kúpili kvety. Potom som rozbehla malý biznis so zbieraním golfových loptičiek, ktoré som predávala späť do obchodov. Začína sa v mladom veku a čím viac môžeme povedomie deti o tomto zvýšiť, tým lepšie.“
Campbellová sa takisto vyjadrila, že je skvelé vidieť, koľko podpory je vonku pre mladých ľudí, ktorí chcú rozbehnúť svoje vlastné podnikanie či spustiť svoj projekt. Malo by toho však podľa jej slov byť ešte viac. Deti by tak mohli a mali pochopiť, že majú aj inú možnosť ako nasledovať „tradičné“ kariérne cesty, a to začať svoj vlastný biznis.
„Mali by ste deťom dať príležitosť objaviť svoj talent,“ hovorí Campbellová. „Niekedy by to mohol byť predaj, inokedy budovanie, dôležité sú však príležitosti experimentovať s podnikaním. Inak možno nikdy nezistia, že ten talent existuje.“
Campbellová sa vyjadrila, že mladí podnikatelia majú dnes veľa príležitostí vďaka internetu a crowdfundingovým platformám ako Kickstarter a Pozible.
„Viesť deti k tomu, aby premýšľali podnikateľsky, je naozaj dôležité,“ povedala. „Keby som nemala tie rané skúsenosti, pravdepodobne by som v tom nikdy nepokračovala. Naša generácia predávala limonádu na dvore pred domom, ale teraz môže mať človek úspech na oveľa väčšom trhu.“