5 Mad Men reklamných nápadov dotiahnutých do dokonalosti
Život je sám o sebe inšpiratívny. Nápady si berieme odvšadiaľ – z múdrych kníh, od iných „podnikateľov“, zo svojho okolia. Inšpirovať sa dá dokonca aj seriálmi. Jedným z nich je aj retro titul Mad Men.
Najlepší spôsob ako sa dostať do širokého povedomia je reklama
Americký dramatický seriál z reklamného prostredia je nápaditý viac než dosť. V 60. rokoch minulého storočia prežívala reklama podľa všetkého zlaté časy. Rovnako ako dnes, aj vtedy sa firmy chceli vyšvihnúť a dostať sa do širokého povedomia. Najlepším prostriedkom pre dosiahnutie tohto cieľa bola práve reklama.
Pozrite si päť najlepších nápadov, ktoré – vychádzajúc spravidla aj z reality – vyprodukovali postavy (či skôr tvorcovia) seriálu Mad Men, nápadov, zarábajúcich pekné peniaze. Okrem iného sa presvedčíte, že nie vždy ide o to byť za každú cenu extrémne inovatívny (recyklácia je napokon právoplatný postup) a že rozdielovým kreatívnym faktorom je nezriedka schopnosť posunúť existujúce kamsi inam.
1. Lucky Strike: It῾s Toasted
Problémy ohľadom škodlivého pôsobenia cigariet na zdravie sa objavili už v 60. rokoch. Reklamná agentúra Sterling Cooper Advertising to vyriešila svojsky. Slovo „toasted“ v slogane je totiž nielen odkazom na špeciálnu úpravu tabaku, ale zároveň čímsi, čo má prirodzene asociovať niečo chutné, príjemné a voňavé. Cigarety Lucky Strike tak možno nie sú najzdravšie (možno!), ale rozhodne sú chutné.
2. Belle Jolie lipstick
Ako predať rúž? Nosí ho takmer každá žena, ale značiek a odtieňov je tak veľa, že zaujať nové zákazníčky konkrétnym produktom vôbec nie je ľahké. V seriáli Mad Men vymysleli jednoduchý, ale pritom produkt dokonale vystihujúci slogan a kampaň zaznamenala obrovský úspech. Stačí len jediné: označiť si svojho muža (manžela, priateľa atď.).
3. Čipsy Utz
Hviezdy predávajú prinajmenšom tak dobre ako dobrá reklama. Čipsy je takmer každý a keď mu ich ponúkne jeho obľúbená hviezda, chce ich prirodzene ešte viac. Ako hovorí komik Jimmy Barrett, Utz sú lepšie ako oriešky. (To, že ide o slovnú hračku – slová utz a nuts znejú podobne –, je bonusovým reklamne funkčným ťahom.)
4. Playtex sa pýta: Jackie alebo Marilyn?
Jeden model pančucháčov sa dá použiť na viac spôsobov. Hodí sa k čiernej i bielej, hodí sa k Jackie i k Marylin. Treba sa na to iba pozrieť z dvoch rôznych strán. Napokon, azda každá žena má dve stránky, v každej žene je kúsok Marilyn Monroe aj Jackie Kennedyovej.
5. „How do you say…“ for Hilton
Majiteľ siete hotelov Hilton Conrad Hilton chce čo najviac spopularizovať svoje hotely, aby ich ľudia využívali aj vtedy, keď cestujú do zahraničia. Na spoluprácu si vyberie Dona Drapera (protagonistu seriálu), ktorý mu vytvorí výbornú kampaň. Princíp je jednoduchý. Stačí sa opýtať: Ako sa povie hamburger po japonsky? A odpoveď je jednoduchá: Hilton.