Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

5 Mad Men reklamných nápadov dotiahnutých do dokonalosti

youtube.com
26. júna 2015 Zdroj mashable.com Tlačiť

Život je sám o sebe inšpiratívny. Nápady si berieme odvšadiaľ – z múdrych kníh, od iných „podnikateľov“, zo svojho okolia. Inšpirovať sa dá dokonca aj seriálmi. Jedným z nich je aj retro titul Mad Men.

Najlepší spôsob ako sa dostať do širokého povedomia je reklama

Americký dramatický seriál z reklamného prostredia je nápaditý viac než dosť. V 60. rokoch minulého storočia prežívala reklama podľa všetkého zlaté časy. Rovnako ako dnes, aj vtedy sa firmy chceli vyšvihnúť a dostať sa do širokého povedomia. Najlepším prostriedkom pre dosiahnutie tohto cieľa bola práve reklama.

Pozrite si päť najlepších nápadov, ktoré – vychádzajúc spravidla aj z reality – vyprodukovali postavy (či skôr tvorcovia) seriálu Mad Men, nápadov, zarábajúcich pekné peniaze. Okrem iného sa presvedčíte, že nie vždy ide o to byť za každú cenu extrémne inovatívny (recyklácia je napokon právoplatný postup) a že rozdielovým kreatívnym faktorom je nezriedka schopnosť posunúť existujúce kamsi inam.

1. Lucky Strike: It῾s Toasted

Problémy ohľadom škodlivého pôsobenia cigariet na zdravie sa objavili už v 60. rokoch. Reklamná agentúra Sterling Cooper Advertising to vyriešila svojsky. Slovo „toasted“ v slogane je totiž nielen odkazom na špeciálnu úpravu tabaku, ale zároveň čímsi, čo má prirodzene asociovať niečo chutné, príjemné a voňavé. Cigarety Lucky Strike tak možno nie sú najzdravšie (možno!), ale rozhodne sú chutné.

2. Belle Jolie lipstick

Ako predať rúž? Nosí ho takmer každá žena, ale značiek a odtieňov je tak veľa, že zaujať nové zákazníčky konkrétnym produktom vôbec nie je ľahké. V seriáli Mad Men vymysleli jednoduchý, ale pritom produkt dokonale vystihujúci slogan a kampaň zaznamenala obrovský úspech. Stačí len jediné: označiť si svojho muža (manžela, priateľa atď.).

3. Čipsy Utz

Hviezdy predávajú prinajmenšom tak dobre ako dobrá reklama. Čipsy je takmer každý a keď mu ich ponúkne jeho obľúbená hviezda, chce ich prirodzene ešte viac. Ako hovorí komik Jimmy Barrett, Utz sú lepšie ako oriešky. (To, že ide o slovnú hračku – slová utz a nuts znejú podobne –, je bonusovým reklamne funkčným ťahom.)

4. Playtex sa pýta: Jackie alebo Marilyn?

Jeden model pančucháčov sa dá použiť na viac spôsobov. Hodí sa k čiernej i bielej, hodí sa k Jackie i k Marylin. Treba sa na to iba pozrieť z dvoch rôznych strán. Napokon, azda každá žena má dve stránky, v každej žene je kúsok Marilyn Monroe aj Jackie Kennedyovej.

5. „How do you say…“ for Hilton

Majiteľ siete hotelov Hilton Conrad Hilton chce čo najviac spopularizovať svoje hotely, aby ich ľudia využívali aj vtedy, keď cestujú do zahraničia. Na spoluprácu si vyberie Dona Drapera (protagonistu seriálu), ktorý mu vytvorí výbornú kampaň. Princíp je jednoduchý. Stačí sa opýtať: Ako sa povie hamburger po japonsky? A odpoveď je jednoduchá: Hilton.

Hilton_youtube_com 2.jpg

K téme

Témy

Podnikam

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,žiadny

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:IAS/IFRS,Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,Účtovníctvo,žiadny

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:IAS/IFRS,Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,Účtovníctvo,žiadny

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
X