Ak podnikáte v oblasti, kde sa pravidelne stretávate s množstvom zákazníkov a začínate mať zmätok v komunikácii s nimi, alebo by ste si len chceli zlepšiť vzájomné vzťahy, možno je načase poobzerať sa po vhodnom systéme pre riadenie vzťahov so zákazníkmi (Customer Relationship Management alebo CRM).
CRM je najsilnejší a najefektívnejší prístup ku udržiavaniu a vytváraniu vzťahu so zákazníkmi. Nejde tak potom len o čistý biznis, CRM vám pomôže vašich zákazníkov spoznať do hĺbky. Vytvorenie takéhoto vzťahu môže výrazne „nakopnúť“ vaše podnikanie.
Informácie o zákazníkovi na jednom mieste vytvoria nový pohľad
Možno si myslíte, že si pri komunikácii vystačíte aj s emailom a kalendárom, ale tieto prostriedky sú len veľmi základné a limitujúce.
CRM systémy sú vlastne počítačové programy, vďaka ktorým môžete sústrediť informácie o svojich zákazníkoch na jednom mieste tak, aby ste ich kedykoľvek mohli použiť.
Veľké spoločnosti majú obvykle svoje CRM systémy šité na mieru, no na trhu existuje aj niekoľko bezplatných verzií, vhodných pre malé podniky. V tomto článku si predstavíme jeden z nich.
CRM ako webová aplikácia
Highrise CRM je systém pre malé firmy a skupiny ľudí. Ide vlastne o veľmi jednoduchú webovú aplikáciu. Po rýchlej registrácii na stránke
www.highrisehq.com sa vám hneď otvorí jej samotné rozhranie.
To pozostáva z hornej lišty, ktorá slúži na pridávanie kontaktov, úloh a na vyhľadávanie. Ďalšou jej súčasťou je ľavý panel, ktorý nám ponúka možnosti ako zobrazenie našej poslednej aktivity, kontaktov či úloh.
Rozhranie je dostupné len v anglickom jazyku, no je jednoducho pochopiteľné aj pre začiatočníka a vaše údaje môžete pochopiteľne zadávať aj v slovenčine. Samotné používanie je ľahké a intuitívne.
Aplikácia plní aj funkciu plánovača
Ak chcete začať aplikáciu používať, ako prvé by ste mali pridať kontakty na vašich zákazníkov. Pridať ich môžete ručne prostredníctvom spomenutej hornej lišty, aplikácia však ponúka aj rýchlejšie riešenie, a to import z Excelu, Outlooku či iných formátov.
Ku jednotlivým zákazníkom si potom môžete pridávať poznámky, ako napríklad emailovú komunikáciu, poznámky z telefonických rozhovorov či postrehy. Horná lišta a rozhranie zákazníka vám rovnako ponúka možnosť pridávania úloh, aplikácia nám teda plní aj funkciu plánovača.
Tým sme vlastne popísali vlastne všetky základné funkcie tohoto systému. Nedajte sa však oklamať. Čaro dobrého CRM systému sa skrýva práve v jednoduchosti.
Hlavné pozitíva Highrise CRM
- jednoduché a intuitívne rozhranie
- je možné ho využiť na správu kontaktov
- ponúka plánovač úloh a kalendár
- vhodný pre malé firmy, ktoré si chcú vyskúšať prácu s CRM systémom
- nevyžaduje špeciálne počítačové zručnosti
- práca v cloude
Nevýhody:
- obmedzené funkcie, ktoré nemusia stačiť všetkým
- práca v cloude (niektorým nemusí vyhovovať)
Základný balík pre dvoch používateľov a 250 kontaktov je bezplatný, vystačiť by si s ním teda mala menšia firma. Highrise ponúka aj rozširujúce balíčky, ktoré stoja približne od 24 do 99 dolárov za mesiac. Takisto si na mesiac môžete vyskúšať akúkoľvek jeho verziu zadarmo.
Alternatívy: