Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Efektívne riadenie vzťahov so zákazníkmi

Efektívne riadenie vzťahov so zákazníkmi
Ilustračné foto: Stock - photo
7. júla 2013 Zdroj Podnikam.SK, PG Tlačiť
Ak podnikáte v oblasti, kde sa pravidelne stretávate s množstvom zákazníkov a začínate mať zmätok v komunikácii s nimi, alebo by ste si len chceli zlepšiť vzájomné vzťahy, možno je načase poobzerať sa po vhodnom systéme pre riadenie vzťahov so zákazníkmi (Customer Relationship Management alebo CRM).
 
CRM je najsilnejší a najefektívnejší prístup ku udržiavaniu a vytváraniu vzťahu so zákazníkmi. Nejde tak potom len o čistý biznis, CRM vám pomôže vašich zákazníkov spoznať do hĺbky. Vytvorenie takéhoto vzťahu môže výrazne „nakopnúť“ vaše podnikanie.
 

Informácie o zákazníkovi na jednom mieste vytvoria nový pohľad

Možno si myslíte, že si pri komunikácii vystačíte aj s emailom a kalendárom, ale tieto prostriedky sú len veľmi základné a limitujúce.
 
CRM systémy sú vlastne počítačové programy, vďaka ktorým môžete sústrediť informácie o svojich zákazníkoch na jednom mieste tak, aby ste ich kedykoľvek mohli použiť.
 
Veľké spoločnosti majú obvykle svoje CRM systémy šité na mieru, no na trhu existuje aj niekoľko bezplatných verzií, vhodných pre malé podniky. V tomto článku si predstavíme jeden z nich.
 

CRM ako webová aplikácia

Highrise CRM je systém pre malé firmy a skupiny ľudí. Ide vlastne o veľmi jednoduchú webovú aplikáciu. Po rýchlej registrácii na stránke www.highrisehq.com sa vám hneď otvorí jej samotné rozhranie.
 
 
To pozostáva z hornej lišty, ktorá slúži na pridávanie kontaktov, úloh a na vyhľadávanie. Ďalšou jej súčasťou je ľavý panel, ktorý nám ponúka možnosti ako zobrazenie našej poslednej aktivity, kontaktov či úloh.
 
Rozhranie je dostupné len v anglickom jazyku, no je jednoducho pochopiteľné aj pre začiatočníka a vaše údaje môžete pochopiteľne zadávať aj v slovenčine. Samotné používanie je ľahké a intuitívne.
 
 

Aplikácia plní aj funkciu plánovača

Ak chcete začať aplikáciu používať, ako prvé by ste mali pridať kontakty na vašich zákazníkov. Pridať ich môžete ručne prostredníctvom spomenutej hornej lišty, aplikácia však ponúka aj rýchlejšie riešenie, a to import z Excelu, Outlooku či iných formátov.
 
Ku jednotlivým zákazníkom si potom môžete pridávať poznámky, ako napríklad emailovú komunikáciu, poznámky z telefonických rozhovorov či postrehy. Horná lišta a rozhranie zákazníka vám rovnako ponúka možnosť pridávania úloh, aplikácia nám teda plní aj funkciu plánovača.
 
 
Tým sme vlastne popísali vlastne všetky základné funkcie tohoto systému. Nedajte sa však oklamať. Čaro dobrého CRM systému sa skrýva práve v jednoduchosti.
 

Hlavné pozitíva Highrise CRM

  • jednoduché a intuitívne rozhranie
  • je možné ho využiť na správu kontaktov
  • ponúka plánovač úloh a kalendár
  • vhodný pre malé firmy, ktoré si chcú vyskúšať prácu s CRM systémom
  • nevyžaduje špeciálne počítačové zručnosti
  • práca v cloude
 

 
Nevýhody:
  • obmedzené funkcie, ktoré nemusia stačiť všetkým
  • práca v cloude (niektorým nemusí vyhovovať)
 
Základný balík pre dvoch používateľov a 250 kontaktov je bezplatný, vystačiť by si s ním teda mala menšia firma. Highrise ponúka aj rozširujúce balíčky, ktoré stoja približne od 24 do 99 dolárov za mesiac. Takisto si na mesiac môžete vyskúšať akúkoľvek jeho verziu zadarmo.
 
Alternatívy:
Podobné funkcie ako Highrise ponúkajú napríklad aj PipelineDeals, Salesforce či Zoho.
 

Odporúčané ebooky

Súvisiace články v seriáli "Online nástroje pre podnikateľov"

Zobraziť všetky články v seriáli "Online nástroje pre podnikateľov"

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Manažment

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

29apr6:30Vybrané problémy DPH v praktických príkladoch - dvojdňový seminár6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH,Ostatné dane

02máj6:30BOZP a pracovné úrazy na stavbe - konkrétne príklady z praxe6:30 Udalosť usporiadaná: s.r.o Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:BOZP

13máj6:30US GAAP komplexný kurz I.6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Účtovníctvo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X