Umelci a dizajnéri vybrali najhoršie logá všetkých čias. Súhlasíte s nimi?
V určitom okamihu ľudia prestanú rozpoznávať značku podľa mena a idú za logom. Takto sa do povedomia dostalo mnoho skvelých log, za každým veľkým logom však stojí niekoľko zlých.
Na stránke Quora, ktorá poskytuje najlepšiu odpoveď na každú otázku, sa spojila komunita dizajnérov a spolu s Debbie Millmanovou, autorkou knihy Brand Thinking and Other Noble Pursuits zo Školy vizuálnych umení, vybrala tie najhoršie logá všetkých čias. Pozrite si vzorku z nich.
Spoločnosť American Airlines si vystrelila sama zo seba, keď zmenila svoje ikonické logo s dvojitým A.
Podľa Millmanovej nebolo potrebné logo meniť. „Massimo Vignelli navrhol nadčasovú, elegantnú a silnú identitu pre American Airlines. Nebol absolútny dôvod to meniť.“
Je neuveriteľné, ako veľmi je logo eBay bez fantázie.
Predchádzajúce logo bolo zábavne estetické a prinajmenšom zapamätateľné. Nové logo tak trochu pripomína to od Google a je úplne obyčajné.
Monogramové logo spoločnosti Duane Reade označila Millmanová ako katastrofálne.
Verizon logo dokonca označila za „najškaredšie logo všetkých čias“.
Ďalšie logo, ktoré išlo rovnakou cestou ako eBay, je Gap. Zmenilo sa v roku 2010.
Písmo Helvetica je očividne medzi niektorými dizajnérmi obľúbené, už pri druhom z najhorších log vôbec je použitý tento font. Asi by im mal niekto povedať, že dobré logo netvorí iba písmo.
Jednoduchosť môže byť dobrá, ale tento prípad to nie je.
Spoločnosť Open Table urobila zmenou loga krok vedľa. Jedna guľôčka pôsobí ako vajíčko, druhá ako spermia. Nijako to nesúvisí s ponukou, príbehom či čímkoľvek naviazaným na značku.
Jednoduchosť pre jednoduchosť, jednoducho Microsoft.
Dizajn loga možno označiť za lenivý. Vyzerá tak, akoby redizajn trval sotva päť minút.