Ako Google Ads zobrazuje reklamy?
Reklama služby Google Ads pri každom zobrazení prechádza procesom označovaným ako reklamná aukcia. Ide o proces, v ktorom sa rozhoduje o tom, ktoré reklamy sa zobrazia a v akom poradí, respektíve, či nejaké reklamy splnia požadované minimálne hodnotenie reklamy potrebné na to, aby sa vôbec mohli zobraziť. Nie je to ako v prípade aukcie umeleckých diel, kde vždy získava dielo ten, kto ponúkne najviac. V službe Google Ads prebieha inak.1. Vyhľadávanie – zákazník vyhľadá konkrétnu frázu napr. automatická práčka.
2. Výber reklám sa zúži – systém Google Ads vyhľadá všetky reklamy s kľúčovými slovami, ktoré sa dostatočne zhodujú s danou frázou. V skupine zhodných reklám systém ignoruje všetky reklamy, ktoré nie sú vhodné, ako napríklad reklamy zacielené na inú krajinu alebo zamietnuté reklamy.
3. Reklamy sú odstránené – systém potom rozhodne, ktoré reklamy majú dostatočne vysoké hodnotenie reklamy na zobrazenie (napríklad, či majú reklamy dostatočne vysokú očakávanú mieru prekliknutí a či vstupné stránky poskytnú dobrý dojem používateľa). Reklamy, ktoré nepresiahnu minimálne štandardy kvality potrebné na zobrazenie, sú tiež odstránené.
4. Reklamy sa zoradia – zostávajúce reklamy sa zobrazia, pričom na stránke sú zoradené na základe hodnotenia reklamy, ktoré predstavuje kombináciu sumy cenovej ponuky, kvality reklám a vstupnej stránky, limitov hodnotenia reklamy, kontextu vyhľadávania používateľa a očakávaného vplyvu rozšírení a ostatných formátov reklamy.
5. Reklamy sa zobrazia – zákazníkovi sa zobrazia relevantné reklamy a objedná si.
6. Proces sa zopakuje – Keď niekto bude chcieť práčku a pustí sa do vyhľadávania, celý proces aukcie sa vždy začne odznova aj s potenciálne odlišným výsledkom, ktorý bude vždy závisieť od kontextu vyhľadávania používateľa a konkurencie medzi inzerentmi práve v okamihu vyhľadávania.
V procese aukcie určuje pozíciu reklamy hodnotenie reklamy. Znamená to, že ak máte kvalitné reklamy a vstupné stránky, môžete sa s nimi za nižšiu cenu umiestniť na vyššej pozícii aj v prípade, že je cenová ponuka vašej konkurencie vyššia. Majte tiež na pamäti, že proces aukcie sa opakuje pre každé vyhľadávanie na stránkach Google. Výsledky môžu byť vždy iné v závislosti od konkurencie v danom okamihu a reklamy, ktorú použijete. Nemusíte sa teda obávať, ak vaša pozícia na stránke kolíše, pretože je normálne, že bude vždy iná.
Ako sa reklamy zobrazujú
V 4. kroku uvedenom vyššie sú reklamy zoradené na stránke (ide o vašu pozíciu reklamy) pomocou vzorca, ktorý sa nazýva hodnotenie reklamy. Hlavnými komponentmi hodnotenia reklamy sú cenové ponuky, kvalita reklám a webu, limity hodnotenia reklamy, kontext vyhľadávania používateľa a tiež očakávaný vplyv rozšírení a ostatných formátov reklamy. Ak sa chcete pokúsiť zlepšiť svoju pozíciu, bude potrebné prekonať konkurenciu kvalitou, cenovou ponukou alebo kombináciou oboch kritérií.