Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Aké povinnosti má prevádzkovateľ e-shopu z pohľadu ochrany osobných údajov (GDPR) v roku 2024?

povinnosti prevádzkovateľa e-shopu
povinnosti prevádzkovateľa e-shopu Foto: Getty Images
16. februára 2024 Autor Mgr. Silvia HanováZdroj Podnikam.sk Tlačiť

Mnohí obchodníci v súčasnosti otvárajú svoje obchody aj v online priestore. Stúpajúci trend v tomto segmente však možno sledovať už niekoľko rokov a zatiaľ sa zdá, že podobným tempom bude pokračovať aj v tých nasledujúcich. Internetový obchod, alebo e-shop, možno definovať ako predaj tovaru alebo služieb s využitím informačných a komunikačných technológií a webových aplikácií v prostredí internetu, kde na jednej strane obchodného vzťahu stojí prevádzkovateľ e-shopu a na druhej strane jeho zákazník (spotrebiteľ).

Pri nákupe v eshope dochádza medzi prevádzkovateľom a zákazníkom k uzavretiu kúpnej zmluvy realizovanej cez internet (označovaná aj ako „zmluva uzavretá na diaľku“). Súčasťou takejto zmluvy je aj získavanie informácií vrátane osobných údajov zákazníka.

Pri plnení si povinností v súvislosti so spracúvaním osobných údajov by sa mal prevádzkovateľ e-shopu zamerať najmä na štyri základné okruhy:

  • právny základ spracúvania osobných údajov,
  • splnenie si povinnosti viesť záznamy,
  • plnenie informačnej povinnosti voči dotknutým osobám – zákazníkom,
  • zaistenie bezpečnosti spracúvaných osobných údajov.

Právny základ spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom e-shopu

Zaznamenávanie osobných údajov zákazníka konkrétneho eshopu je z pohľadu pravidiel ochrany osobných údajov (GDPR) spracúvaním osobných údajov zákazníka. Hlavným účelom spracúvania osobných údajov zákazníka je najčastejšie uzavretie kúpnej zmluvy a následné uskutočnenie platby, dodanie tovaru alebo služby a prípadné poskytnutie iných súvisiacich služieb (reklamačné a iné povinnosti).

Pri spracúvaní osobných údajov zákazníkov je dôležitý najmä účel ich spracovania. K najčastejším účelom spracúvania osobných údajov pri e-shope patria napríklad nasledovné:

  • objednávka tovaru/služieb (kúpna zmluva),
  • marketingová komunikácia so zákazníkom (napr. zasielanie newslettera, iné formy priameho marketingu, Public Relations (PR a pod.) – v takýchto prípadoch prebieha spracúvanie osobných údajov zákazníka bez súhlasu zákazníka, nakoľko právnym základom spracúvania jeho osobných údajov je oprávnený záujem prevádzkovateľa e-shopu, a to napríklad informovanie zákazníka o novom tovare a službách daného e-shopu s cieľom podporiť ich predajnosť. Aj tu však platí, že spracúvanie údajov zákazníka na uvedené účely sa musí diať v nevyhnutnom rozsahu. 
  • marketingová komunikácia s dotknutou osobou bez predchádzajúceho vzťahu – v takomto prípade je vždy potrebný predchádzajúci súhlas dotknutej osoby – zákazníka,
  • vernostný program – aj v týchto prípadoch je vždy potrebný predchádzajúci súhlas dotknutej osoby,
  • spotrebiteľská súťaž – rovnako aj pri spotrebiteľkých súťažiach je potrebný predchádzajúci súhlas dotknutej osoby.

V prémiovej časti obsahu nájdete:

  • Povinnosti prevádzkovateľa e-shopu.
  • Postavenie zákazníka e-shopu ako dotknutej osoby.
  • Technické aspekty.
  • Príjemcovia v prípade e-shopu.
  • Cezhraničné spracúvanie/prenos osobných údajov zákazníkov e-shopu.
  • Osobitné spôsoby spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom e-shopu.

Exkluzívny obsah pre členov klubu

Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

e-shopGDPRknow-howochrana osobných údajovPrémiový obsahrok 2024

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ako založiť živnosť

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X