Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Čo musí prevádzka spĺňať, aby ju schválila hygiena v roku 2022?

DPH na potraviny sa na 10 % nezníži
Schválenie prevádzky od hygieny. Zdroj. Ilustračné foto: SITA
26. septembra 2022 Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Ak si na vykonávanie podnikateľskej činnosti kupujete, prípadne plánujete prenajať, priestory, pripravte sa na to, že bez povolenia od hygieny to nepôjde. V nasledujúcom článku sa dozviete, na čo je potrebné sa pripraviť.

Bez povolenia hygieny ani krok

Pre uvedenie priestorov, v ktorých sa vykonáva podnikateľská činnosť do prevádzky je potrebné predložiť žiadosť na posúdenie miestne príslušnému regionálnemu úradu verejného zdravotníctva. Toto ustanovuje zákon o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia v § 52. O schválenie je nutné žiadať pri uvedení do prevádzky nielen pri reštaurácii, či predajni, ale aj pri výrobných halách, kanceláriách a iných priestoroch, kde podnikateľ prevádzkuje akúkoľvek svoju podnikateľskú činnosť. O schválenie je nutné požiadať aj pri prenajatých priestoroch. Žiadosť o vydanie rozhodnutia nájdete na stránke miestne príslušného regionálneho úradu verejného zdravotníctva. Ako príklad uvádzame žiadosť z bratislavského regionálneho úradu: Žiadosť o vydanie rozhodnutia.

Za využívanie priestoru na podnikanie schválenej žiadosti vám hrozí pokuta vo výške od 150 eur do 20 000 eur.

Povinnosť predložiť návrh na vydanie rozhodnutia na uvedenie priestorov do prevádzky sa od 21.7.2020 nevzťahuje na

  • priestory, pre ktoré už bolo vydané rozhodnutie a došlo k zmene prevádzkovateľa za podmienky, že nedošlo k zmene podmienok prevádzky
  • ubytovacie zariadenia, okrem zariadení sociálnych služieb
  • telovýchovno-športové zariadenia
  • zariadenia starostlivosti o ľudské telo
  • prevádzky verejného stravovania bez výroby hotových pokrmov, stánky s rýchlym občerstvením a zariadenia s ambulantným predajom
  • administratívne priestory
  • priestory, v ktorých sa vykonáva živnosť kúpy tovaru na účel jeho predaja konečnému spotrebiteľovi, okrem predaja pokrmov, nápojov alebo potravín (t.j. aj výživových doplnkov).

Prevádzkový poriadok

K žiadosti o vydanie rozhodnutia je často nutné prikladať aj prevádzkový poriadok, ktorý sa schvaľuje samostatne. Prevádzkový poriadok je súhrn opatrení na ochranu zdravia zamestnanca a na ochranu verejného zdravia v zariadení, v ktorom existuje riziko. Prevádzkový poriadok sa líši vzhľadom na vybranú podnikateľskú oblasť.

Podľa zákona o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia musia mať vypracovaný prevádzkový poriadok:

  • Prírodné kúpaliská a umelé kúpaliská
  • Ubytovacie zariadenia
  • Telovýchovno-športové zariadenia
  • Zariadenia starostlivosti o ľudské telo
  • Zariadenia pre deti a mládež
  • Zariadenia spoločného stravovania
  • Poskytovatelia zdravotnej starostlivosti a zdravotnícki pracovníci
  • Pracoviská s výskytom chemických a biologických faktorov, hluku, vibrácií
  • Pri manipulácii s bremenami
  • Ak výsledky hodnotenia zdravotného rizika preukážu záťaž zamestnancov teplom alebo chladom
  • Ak výsledky posúdenia preukážu zvýšenú fyzickú záťaž zamestnancov
  • Pri práci s azbestom

Schválený prevádzkový poriadok je následne podnikateľ povinný dôsledne dodržiavať.

Viac o prevádzkovom poriadku sa dočítate v článku Prevádzkový poriadok v roku 2022

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Naštartujte svoj biznisnovela zákonapodnikateľská činnosťprevádzkaschválenie od hygieny

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Legislatívne zmeny

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

január

06feb8:30Tvorba výkresovej dokumentácie podľa ISO noriem – Technické kreslenie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Výroba

07feb8:30Kolektívne zmluvy - kolektívne vyjednávanie, zmeny v zákone o kolektívnom vyjednávaní a v Zákonníku práce v roku 20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo,Riadenie,Riadenie firmy

07feb8:30Kolektívne zmluvy - kolektívne vyjednávanie, zmeny v zákone o kolektívnom vyjednávaní a v Zákonníku práce v roku 20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo,Riadenie,Riadenie firmy

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X