Ako úspešne podnikať
BRATISLAVA 24. januára 2018 (P/PR) – Plánujete začať podnikať? Skôr, ako sa do toho s chuťou a vervou pustíte, urobte si prieskum trhu, či vami ponúkané výrobky alebo služby budú žiadané a konkurencie schopné. Tiež sa správne rozhodnite, či pre vašu činnosť je vhodnejšie vytvorenie živnosti alebo spoločnosti s ručením obmedzeným.
Ak máte k založeniu podnikania zadovážené všetky potrebné doklady k registrácii, nepodceňte ani výber vhodného obchodného mena, ktoré môže významne pomôcť, ale aj uškodiť, imidžu podnikateľa. Predpoklad úspešnosti podnikania zvýšite, ak si vyberiete oblasť, v ktorej ste už pracovali a s danou činnosťou máte dobré skúsenosti. Zanedbateľný nie je ani fakt, či vás daná oblasť naozaj baví a radi v nej pracujete. Pevným základom úspešného podnikania je dobrý podnikateľský nápad a jeho pokračovaním vypracovanie podrobného plánu. Buďte kreatívny a svoje podnikanie sa snažte stále vylepšovať. Dobré je, ak v začiatkoch máte k dispozícii štartovací kapitál, ktorý vás zbaví tlaku a obáv z nedostatku finančných prostriedkov. Prostriedky na úspešný štart v podnikaní môžete získať aj od úradu práce, avšak pozor na splnenie stanovených podmienok. Príspevok nedostáva každý žiadateľ automaticky.
Internetové podnikanie
V súčasnosti poskytuje veľké množstvo príležitostí podnikania internet. Internetové podnikanie je také isté podnikanie, ako každé iné, len s tým rozdielom, že predaj a marketing sa uskutočňuje výlučne cez internet. Či sa rozhodnete predávať prípravok na rast vlasov alebo doplnky na problémy s prostatou, na úvod je potrebné dopátrať sa aspoň k základným informáciám o podnikaní na internete a osvojiť si ich. Okrem prieskumu trhu a podnikateľského plánu budete potrebovať aj kvalitné webové stránky alebo eshop, ktorý zaujme na prvý pohľad. Takmer každý pozná slovné spojenie „obal predáva“, preto nie je ťažké pochopiť, že v tomto prípade predáva zaujímavé grafické spracovanie a celkový vizuálny dojem zo stránok. Podceniť netreba ani logické usporiadanie jednotlivých sekcií a prehľadnosť či jednoduchosť stránok.
Premýšľajte do detailov
Ak sme hovorili, že výber obchodného mena môže začínajúcemu podnikateľovi pomôcť, ale aj uškodiť, pri výbere domény to platí dvojnásobne. Názov – doména – internetová adresa webových stránok či eshopu má vystihnúť podstatu podnikania. A to nielen z dôvodu propagácie značky, ale najmä preto, aby sa stránky jednoducho vyhľadávali a aby ich navštevovali ľudia, ktorí si konkrétny ponúkaný tovar alebo služby aj skutočne chcú kúpiť. Dobré je, ak si v prípade internetového podnikania dáte vypracovať aj bezpečnostný projekt na ochranu osobných údajov. Predídete tým zbytočným nedorozumeniam a možným konfliktom. Dôležitá je tiež analýza dosiahnutých výsledkov. Je nutné mať prehľad o tom čo funguje či nefunguje a podľa toho ponúkať svojim potenciálnym zákazníkom práve to, čo chcú a potrebujú.