Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako vytvoriť moderný, originálny a štýlový design loga?

Blond businesswoman about to write on white-board
Fotobanka Pixmac
24. októbra 2012 Tlačiť

To či má váznam pre podnikateľa firemné logo sme rozoberali v článku Má už vaša spoločnosť firemné logo. Dnes si vysvetlíme, aké logo by sme si mali zvoliť, aby plnilo svoju funkciu, ako vytvoriť logo a ukážeme si aj logo firmy a jeho vzory. Čítajte ako na to.

Aby firemné logo plnilo svoju funkciu

Firemné logo je znak, ktorý identifikuje firmu, výrobok, alebo službu. Môže obsahovať text, grafické prvky, určitú farebnosť, tvar, alebo ich kombináciu. Firemné logo sa hodí na okamžité odlíšenie od konkurencie. Asi každý z nás pozná mnoho logotypov známych firiem a produktov (Coca Cola, Sony, Microsoft Windows…). Často už len podľa farebnej kombinácie, alebo tvaru nápisu dokážeme odlíšiť v regáloch výrobok firmy, ktorú poznáme. Práve preto sa firemné logo považuje za dôležitú súčasť dizajnu. Na tvorbu loga môžete použiť písmená, znaky, symboly alebo ich kombináciu. Jeho tvorbu by spoločnosť nemala podceniť.

Textové logo

Je väčšinou vytvorené z písmen, napr. názvu vašej firmy. Môžete obsahovať aj grafické prvky, napríklad čiary, rámčeky, lemy a podobne. Tieto by však nemali byť dominantnejšou časťou ako text.

Textové logo je vašou optimálnou voľbou, ak:

  • sa názov vašej firmy skladá z viacerých slov, ťažko sa skracuje, prípade jeho skrátenie nie je na mieste. Snažte sa udržať línie loga čo najjednoduchšie a najčistejšie.
  • vaša firma ponúka množstvo produktov, služieb, prípadne ich kombináciu, ktorá sa nedá zhrnúť do jedného symbolu.
  • obchodná značka je pre vás dôležitá. Pokiaľ je názov vášho podniku jedinečný, bude také aj textové logo.

Vyhnite sa textovému logu, ak:

  • názov vašej firmy nie je jedinečný. Bez znaku či symbolu bude takéto logo ťažko rozlíšiteľné od iných podobných firiem.
  • sa z názvu organizácie nedá odvodiť, čím sa vaša firma zaoberá. Vtedy je veľmi ťažké si domyslieť, aké služby alebo produkty ponúkate. Aby váš zákazník vedel v čom podnikáte, je potrebné k textu pridať grafické prvky.

Znakové logo

Je vytvorené iba zo symbolov, obrázkov a tvarov. Neobsahuje slová ani písmená.

Znakové logo je vašou optimálnou voľbou, ak:

  • vaše služby alebo produkt sú na trhu známe.
  • je vaša značka v oblasti, v ktorej podnikáte jedinečná – nechcete, aby si vaše služby alebo produkty zákazník zamenil za konkurenčné.
  • máte vytvorenú obchodnú značku. Takto si zabezpečíte, aby aj vaše logo zostalo jedinečné a hlavne, iba vaše.

Vyhnite sa znakovému logu, ak:

  • začínate podnikať a nemáte prostriedky na to, aby ste pre svojho zákazníka pripravili reklamnú kampaň, ktorou logo dostanete do jeho povedomia.

Kombinované logo

Obsahuje znaky, symboly a text vo vzájomnej kombinácii.

Prečo je kombinované logo vašou ideálno voľbou?

Lebo

  • ponúka na jednej strane zapamätateľné grafické značky, ktoré hovoria o tom, čím sa zaoberáte a na strane druhej tam figuruje názov vašej firmy, pod ktorým vás spotrebiteľ ľahko identifikuje.
  • spojenie znakov a textu je výhodné pre malých alebo stredných podnikateľov, prípadne pre začínajúcich podnikateľov. Pomáha rozoznávať na trhu vašu firmu vizuálne i vysvetľujúco – objasňuje, čím sa zaoberáte.
  • sa dá ľahko chrániť autorskými právami, nakoľko je znak vždy použitý s názvom firmy. Automaticky sa tak stáva jedinečným

Pozrite sa na výsledky online prieskumu realizovaného medzi 1500 malými a strednými podnikmi v období marca 2012 až mája 2012 spoločnosťou Ask your TargetMarket. 

dj

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X