Ako vytvoriť moderný, originálny a štýlový design loga?
To či má váznam pre podnikateľa firemné logo sme rozoberali v článku Má už vaša spoločnosť firemné logo. Dnes si vysvetlíme, aké logo by sme si mali zvoliť, aby plnilo svoju funkciu, ako vytvoriť logo a ukážeme si aj logo firmy a jeho vzory. Čítajte ako na to.
Aby firemné logo plnilo svoju funkciu
Firemné logo je znak, ktorý identifikuje firmu, výrobok, alebo službu. Môže obsahovať text, grafické prvky, určitú farebnosť, tvar, alebo ich kombináciu. Firemné logo sa hodí na okamžité odlíšenie od konkurencie. Asi každý z nás pozná mnoho logotypov známych firiem a produktov (Coca Cola, Sony, Microsoft Windows…). Často už len podľa farebnej kombinácie, alebo tvaru nápisu dokážeme odlíšiť v regáloch výrobok firmy, ktorú poznáme. Práve preto sa firemné logo považuje za dôležitú súčasť dizajnu. Na tvorbu loga môžete použiť písmená, znaky, symboly alebo ich kombináciu. Jeho tvorbu by spoločnosť nemala podceniť.
Textové logo
Je väčšinou vytvorené z písmen, napr. názvu vašej firmy. Môžete obsahovať aj grafické prvky, napríklad čiary, rámčeky, lemy a podobne. Tieto by však nemali byť dominantnejšou časťou ako text.
Textové logo je vašou optimálnou voľbou, ak:
- sa názov vašej firmy skladá z viacerých slov, ťažko sa skracuje, prípade jeho skrátenie nie je na mieste. Snažte sa udržať línie loga čo najjednoduchšie a najčistejšie.
- vaša firma ponúka množstvo produktov, služieb, prípadne ich kombináciu, ktorá sa nedá zhrnúť do jedného symbolu.
- obchodná značka je pre vás dôležitá. Pokiaľ je názov vášho podniku jedinečný, bude také aj textové logo.
Vyhnite sa textovému logu, ak:
- názov vašej firmy nie je jedinečný. Bez znaku či symbolu bude takéto logo ťažko rozlíšiteľné od iných podobných firiem.
- sa z názvu organizácie nedá odvodiť, čím sa vaša firma zaoberá. Vtedy je veľmi ťažké si domyslieť, aké služby alebo produkty ponúkate. Aby váš zákazník vedel v čom podnikáte, je potrebné k textu pridať grafické prvky.
Znakové logo
Je vytvorené iba zo symbolov, obrázkov a tvarov. Neobsahuje slová ani písmená.
Znakové logo je vašou optimálnou voľbou, ak:
- vaše služby alebo produkt sú na trhu známe.
- je vaša značka v oblasti, v ktorej podnikáte jedinečná – nechcete, aby si vaše služby alebo produkty zákazník zamenil za konkurenčné.
- máte vytvorenú obchodnú značku. Takto si zabezpečíte, aby aj vaše logo zostalo jedinečné a hlavne, iba vaše.
Vyhnite sa znakovému logu, ak:
- začínate podnikať a nemáte prostriedky na to, aby ste pre svojho zákazníka pripravili reklamnú kampaň, ktorou logo dostanete do jeho povedomia.
Kombinované logo
Obsahuje znaky, symboly a text vo vzájomnej kombinácii.
Prečo je kombinované logo vašou ideálno voľbou?
Lebo
- ponúka na jednej strane zapamätateľné grafické značky, ktoré hovoria o tom, čím sa zaoberáte a na strane druhej tam figuruje názov vašej firmy, pod ktorým vás spotrebiteľ ľahko identifikuje.
- spojenie znakov a textu je výhodné pre malých alebo stredných podnikateľov, prípadne pre začínajúcich podnikateľov. Pomáha rozoznávať na trhu vašu firmu vizuálne i vysvetľujúco – objasňuje, čím sa zaoberáte.
- sa dá ľahko chrániť autorskými právami, nakoľko je znak vždy použitý s názvom firmy. Automaticky sa tak stáva jedinečným
Pozrite sa na výsledky online prieskumu realizovaného medzi 1500 malými a strednými podnikmi v období marca 2012 až mája 2012 spoločnosťou Ask your TargetMarket.
dj