Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako zostaviť marketingový plán podniku v roku 2024?

Inteligencia, plán, biznis
Inteligencia, plán, biznis ilustračné: thinkstockphotos.com
13. novembra 2023 277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg Zdroj podnikam.sk Tlačiť

V každom podnikaní bez výnimky platí, že bez zákazníkov neprežije žiadny biznis. Ak chcete osloviť nových a udržať si existujúcich zákazníkov, je dôležité porozumieť skutočnej hodnote marketingových aktivít pre váš biznis. Väčšina podnikateľov a manažérov si uvedomuje potrebu vytvorenia podnikateľského plánu. Len niektorí z nich však považujú za rovnako dôležitú aj tvorbu marketingového plánu podniku, či už pre kaderníctvo, hotel, alebo reštauráciu. Mnohí podnikatelia zároveň podliehajú mylnému presvedčeniu, že marketingový plán podniku je pre nich len stratou času a celý marketing im zbytočne odčerpáva finančné zdroje a čas. Odpoveď na otázku, prečo je marketing dôležitý a prečo by si mal každý podnikateľ vypracovať marketingový plán, budeme spoločne hľadať aj v nasledujúcich riadkoch.

Čo je marketingový plán podniku?

Marketingový plán je strategický dokument, ktorý v sebe zahŕňa prehľad o dostupných zdrojoch a obsahuje ciele pre budúci rast vášho podnikania. Na rozdiel od podnikateľského plánu sa však jeho pozornosť zameriava na získanie nových a udržanie existujúcich zákazníkov. Samotný plánovací proces je dôležitý najmä z toho pohľadu, že vám pomáha porozumieť rôznym faktorom ovplyvňujúcim vaše podnikanie. Kvalitný marketingový plán obsahuje konkrétnu víziu, ktorá robí vybrané podnikanie unikátnym a nájdete v ňom aj zásadné faktory, ktoré ho odlišujú od konkurencie. Tieto sa následne stávajú základnými piliermi, na ktorých možno ďalej stavať.

Budovanie korporátnej značky je dôležité bez ohľadu na veľkosť príslušnej organizácie alebo podnikania. V tomto procese je potrebné hľadať odpovede na otázky, kto je vaša cieľová skupina, ako splniť požiadavky vašich zákazníkov a ako im pomôcť porozumieť tomu, v čom sú vaše produkty a služby lepšie v porovnaní s konkurenčnými. Správne nastavený marketingový plán, zahŕňajúci napríklad online reklamu, e-mailové kampane, reklamné predmety, televízne spoty či tlačové reklamy, vám pomáha nájsť odpovede na to, ako premeniť oslovených zákazníkov na lojálnych, teda takých, ktorých ktorí sa k vám budú pravidelne vracať, budú u vás nakupovať a budú ďalej šíriť pozitívne povedomie o vašej značke.

Čo všetko by mal obsahovať marketingový plán?

Správne vypracovaný marketingový plán je cestovnou mapou, ktorá vás bude presne navigovať do stanoveného cieľa. Kvalitný marketingový plán by mal obsahovať tieto základné informácie – KTO, ČO, KEDY, KDE a AKO bude robiť, aby sa dosiahli stanovené ciele. Môže byť vytvorený z viacerých menších marketingových plánov týkajúcich sa jednotlivých výrobkov alebo geografických oblastí. Takto vytvorený dokument vám pomôže priebežne kontrolovať stav vášho podnikania, narábanie s dostupnými zdrojmi, merať výkonnosť pracovného tímu a motivovať pracovníkov k lepším výkonom.

V aktuálnom článku sme zvolili praktický prístup s takým množstvom teórie, ktoré je potrebné na pochopenie základného plánovacieho procesu v podniku. Po každej časti nasledujú aj konkrétne príklady v podobe priložených tabuliek, ktoré vám pomôžu zostaviť kostru svojho vlastného marketingového plánu, prípadne vám poslúžia ako užitočná inšpirácia.

V súčasnosti môže s mnohými otázkami, s ktorými sa v rámci zostavovania marketingového plánu stretnete pomôcť aj umelá inteligencia (AI). Existuje množstvo nástrojov, ktoré vám pomôžu ujasniť si smerovanie vášho podnikania aj to, ako správne nastaviť svoj marketing.

V prémiovej časti obsahu nájdete:

  • Základné definície
  • Etapy prípravy marketingového plánu
  • Význam marketingového plánovania
  • Analýza situácie – marketingový audit
  • Marketingové prostredie a marketingový výskum
  • Situačná analýza
  • Stanovenie marketingovej stratégie
  • Akčné plány
  • Marketing v odvetví priemyslu a remesiel v roku 2023
  • Marketing v odvetví veľkoobchodu v roku 2023
  • Marketing v odvetví služieb v roku 2023
  • Marketing v odvetví hotelových a stravovacích služieb v roku 2023

Exkluzívny obsah pre členov klubu

Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.

277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg

Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

know-howknowhowmarketingový plánPrémiový obsahrok 2024živnostenské podnikanie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikateľský plán

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X