Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Chcete, aby si vás po prvom stretnutí zapamätali navždy? Stačí robiť toto:

Rozhovor, konverzácia
thinkstockphotos.com
20. júna 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Každý sa snaží byť zapamätateľný. Zanechať trvalý dojem na niekoho, koho ste práve stretli nemusí byť vždy ľahké. Nie je to ale nemožné.

Ako sa ukázalo, s tými správnymi slovami a činmi môže takmer každý zanechať trvalý dojem na človeka, s ktorým sa prvýkrát rozpráva. Tu je niekoľko tipov, ako očariť niekoho hneď na prvom stretnutí:

1. Musíte hovoriť

Je ľahké stáť a nechať ostatných nech konverzujú, avšak v mysliach ľudí nezotrváte, pokiaľ budete len počúvať. Nedovoľte, aby vás ovládol strach a začnite rozprávať vlastné príbehy a deliť sa o vlastné názory. Choďte do toho a urobte dojem.

2. Jemne kontroverzne a úprimne

Väčšina ľudí sa vyhýba rozhovorom o čomkoľvek kontroverznom – zvlášť, keď sa s niekým stretnú prvýkrát., pretože chcú hrať na istotu. Ak naozaj chcete, aby si vás zapamätali, mali by ste svoje názory vyjadrovať pevne a jasne. Ľudia si totiž pamätajú extrémy, nie priemernosti.

3. Trochu neobyčajnosti

Netýka sa to len výzoru, ale aj odpovedí na otázky. Na obyčajné „Ako sa máte?“ a „Čo robíte“ môžete odpovedať s trochou nápaditosti. Vytŕčajte ale pozitívnym spôsobom, nie vulgárne.

4. Použite reč tela

Reč tela môže presvedčiť oveľa viac ako dobrý výzor. Začína to pevným stiskom ruky, udržiavaním očného kontaktu pri počúvaní i hovorení a vyžarujúcim sebavedomím.

5. „Spustite“ emócie

Ako sa hovorí, ľudia zabudnú, čo ste povedali, čo ste urobili, ale nezabudnú, ako sa pri vás cítili. Aby ste zanechali hlboký dojem, musia sa pri vás ľudia cítiť dobre. Nebojte sa ukázať zraniteľnosť, rozosmejte ich, keď urobíte chybu, ospravedlňte sa za ňu, rozprávajte príbehy, buďte nápomocný a pod.

6. Buďte dobrým poslucháčom

Netreba len hovoriť, ale aj počúvať. Pri počúvaní však musí byť človek aktívny a pozorný. Musíte venovať plnú pozornosť človeku, s ktorým sa rozprávate.

7. Úsmev

Skúste sa usmievať, aby ste dali najavo, že ste v dobrej nálade, tešíte sa zo života a s ľuďmi sa rád stretávate. Úsmev navyše spúšťa zrkadlové neuróny, ktoré vyvolávajú šťastný pocit.

8. Treba klásť otázky a prejaviť záujem

Ukážte, že sa o vášho konverzačného partnera skutočne zaujímate.

9. Oslovujte menom

Účinný spôsob, ako si vás ľudia zapamätajú, je ten, že budete v rozhovore používať ich meno. Meno je spojené s človekom a kedykoľvek ho počuje, okamžite začne myslieť na to, že daná osoba ho má rada, pretože vie ako sa volá, pamätá si jeho meno.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X