Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Ako si založiť online podnikanie v 5 krokoch?

online podnikanie
online podnikanie Foto: Getty Images
11. augusta 2020 Autor Mgr. Silvia HanováZdroj Podnikam.sk Tlačiť

Každý človek je unikátny, má za sebou iné osobné a profesionálne skúsenosti, je formovaný iným prostredím, kultúrou, zvykmi, presvedčeniami a nachádza naplnenie v inej oblasti. Všetky tieto a mnohé ďalšie faktory spoločne vytvárajú priestor pre jedinečné vyjadrenie každého z nás aj na našej podnikateľskej ceste. Malé podnikanie je výborným krokom pre mnohých ľudí, ktorí hľadajú väčšiu samostatnosť a slobodu v rozhodovaní a túžia po naplnenejšom povolaní. V súčasnosti sa veľa pozornosti sústreďuje do online priestoru, ktorý tak poskytuje nové príležitosti pre záujemcov o podnikanie.

Viackrát sme už v našich článkoch načrtli, že v praxi neexistuje univerzálny návod na budovanie žiadneho podnikania a platí to rovnako aj pre oblasť online biznisu. Každý z nás má k dispozícii svoje vlastné možnosti, túžby a zdroje, ktoré nás vedú jedinečným spôsobom a presne také je aj naše podnikanie. Ako inšpirácia nám však môžu poslúžiť jednotlivé kroky, procesy a výsledky (úspechy a pády) iných ľudí, ktorí už majú časť cesty za sebou.

Takýto zjednodušený proces o tom, ako postupovať pri zakladaní malého podnikania, sme pre vás pripravili aj v nasledujúcich riadkoch.

Prípravná fáza pred založením online podnikania

Na začiatku každej podnikateľskej cesty musí byť myšlienka, ktorá odráža podnikateľskú činnosť, ktorej sa plánujeme venovať, ako aj predstava o tom, akú veľkosť by malo mať podnikanie v danom okamžiku. Ak ste sa rozhodli, čomu sa chcete venovať, ako aj o tom, že podnikania bude prevádzkované (zatiaľ) v malom rozsahu, môžete pristúpiť k špecifickej stránke budovanie podnikania online.

V praxi je potrebné zohľadniť množstvo rôznych faktorov s ohľadom na druh podnikania, ktorému sa chceme venovať, nasledujúce kroky však musí absolvovať každý podnikateľ, ktorý plánuje pôsobiť online:

  • predmet podnikania a podnikateľská myšlienka,
  • príprava kvalitného predajného obsahu o produkte alebo službe,
  • návrh webovej stránky, ktorá je užívateľsky priateľská,
  • voľba sociálnych sietí a komunikačných platforiem,
  • kvalitný obsahový marketing, marketingová komunikácia a PR.

Predmet podnikania a podnikateľská myšlienka

„Založenie podnikania online sa v zásade nelíši od štandardného podnikania.“

Každý, kto začína predávať výrobky a ponúkať služby prostredníctvom internetového obchodu, musí mať k dispozícii údaje o ponúkanom artikli alebo službe. Môže ísť produkt alebo službu, ktorá už na trhu existuje a je po nej vysoký dopyt, alebo obmenu či alternatívu uvedených možností, ako aj úplne novú ideu, ktorá zaplní voľný priestor a prinesie záujemcom niečo úplne nové.

V online priestore sú na rôznych miestach dostupné komunikačné fóra, komunity alebo skupiny, kde možno získať lepší prehľad o tom, o čo sa ľudia zaujímajú, čo im chýba, čo by privítali a aké majú problémy. Takúto otázku možno na fóre aj priamo položiť. Ak sa nebojíte toho, že by vám myšlienku mohol ukradnúť (odkopírovať) niekto iný, je to efektívny marketingový nástroj, prostredníctvom ktorého možno pomerne jednoducho zistiť, či by bol o ponúkaný produkt alebo službu záujem, v akom rozsahu, za akých podmienok a podobne.

TIP:

Pri zisťovaní vám ľudia (potenciálni zákazníci a klienti) sami povedia, čo na ponúkanom výrobku alebo službe možno zmeniť alebo vylepšiť, aby ešte lepšie sedelo ich potrebám.

Uvedený prieskum možno začať s jedným alebo viacerými kľúčovými slovami a slovnými spojeniami, ktoré reflektujú produkty a služby a iné atribúty predmetného podnikania. Vhodným nástrojom je aj prezretie konkurenčných či podobných webových stránok, eshopov a podnikateľských stránok na sociálnych a komunikačných platformách (facebook, instagram a ďalšie).

TIP:

Uvedený postup je vhodný aj v situácii, kedy podnikateľ plánuje predávať produkt alebo službu, ktorá už na trhu existuje a chce byť konkurencie schopný s ohľadom na jednotlivé atribúty ponúkaného výrobku alebo služby (cena, kvalita, dostupnosť a iné).

V prémiovej časti obsahu nájdete:

  • Príprava kvalitného predajného obsahu o produkte a službe
  • Návrh webovej stránky, ktorá je užívateľsky priateľská
  • Voľba sociálnych sietí a komunikačných platforiem
  • Kvalitný obsahový marketing, marketingová komunikácia a PR

Exkluzívny obsah pre členov klubu

Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.

Odporúčané ebooky

K téme

Témy

online podnikaniePrémiový obsah

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ako začať podnikať

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

02dec8:30Vysielanie zamestnancov do zahraničia8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X