- Podnikam.sk
- Články
- Účtovníctvo
- Registračné pokladne
- Čo je potrebné pri zmene servisnej organizácie zo strany podnikateľa?
Čo je potrebné pri zmene servisnej organizácie zo strany podnikateľa?
Otázka: Ak sa zákazník rozhodne zmeniť servisnú organizáciu, čo všetko musí vykonať zákazník, čo servisná organizácia a čo je na to potrebné?
Podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice na evidenciu tržieb na území Slovenskej republiky upravuje zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ERP).
Z pohľadu zákona o ERP pri zmene servisnej organizácie zo strany podnikateľa je potrebné, aby podnikateľ v knihe elektronickej registračnej pokladnice vykonal zmenu údajov o servisnej organizácii. Zároveň je podnikateľ povinný podľa § 13 ods. 3 zákona o ERP predložiť daňovému úradu knihu elektronickej registračnej pokladnice za účelom vykonania zmeny servisnej organizácie. Pre servisnú organizáciu v tomto smere nevyplývajú zo zákona o ERP žiadne povinnosti.
Zdroj: MF SR