Finančná správa bude s daňovníkmi od začiatku budúceho roka elektronicky komunikovať cez nové elektronické komunikačné rozhranie. To by malo podľa predstaviteľov finančnej správy ukončiť problémy s elektronickou komunikáciou.
„Môžeme si dovoliť definitívne povedať, že prvého januára končí aféra okolo technickej asistencie KONSU a finančná správa sa dostane do nejakého štandardu, ktorý bude ďalej rozvíjaný,“ konštatoval na piatkovej tlačovej besede Igor Kmetík, ktorý je poverený zastupovaním riaditeľa Kompetenčného centra finančných operácii.
Elektronická komunikácia s daniarmi aj naďalej bezplatne
Nové elektronické komunikačné rozhranie bude pre daňovníkov prístupné prostredníctvom dvoch foriem prihlásenia. Prvá možnosť autentifikácie je pre tých, ktorí už majú zaručený elektronický podpis a môžu ho aj naďalej používať. „Tí, ktorí ním nedisponujú a majú, alebo uzavrú dohodu s Finančnou správou SR, sa budú môcť zaregistrovať a využívať elektronické služby finančnej správ bezplatne,“ dodáva finančné riaditeľstvo.
Po vykonaní zmien v elektronickej komunikácii tak budú môcť výkazy daňovej správe zasielať aj daňovníci, ktorí používajú aj iné operačné systémy ako Windows. Zmenami v elektronickej komunikácii sa finančná správa totiž podľa jej predstaviteľov dostane aj do súladu so štandardami pre informačné systémy verejnej správy, pretože sa odstráni prekážka, pre ktorú nemohli elektronickú komunikáciu vyplývajúcu zo zákona využívať iní používatelia ako tí, ktorí mali nainštalované operačné prostredie Windows. „Dôvodom implementácie nového komunikačného rozhrania je taktiež zabezpečiť bezproblémové fungovanie odosielania a prijímania daňových priznaní počas špičiek v januári a marci,“ informujú daniari.
Nové elektronické komunikačné rozhranie obstarala finančná správa od spoločnosti Ditec, ktorá vybudovala komunikačné rozhranie pre bývalú colnú správu. Finančná správa začiatkom tohto mesiaca odstavila doterajší systém na elektronickú komunikáciu EZU a jeho užívateľov presunula do aplikácii eDane a eTax. Nový spôsob elektronickej komunikácie má byť podľa finančného riaditeľstva jednotný, nediskriminačný, jednoduchší a bezplatný pre všetky subjekty komunikujúce s finančnou správou elektronicky.