Daňová uznateľnosť výdavkov na reklamu
Reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta
Čo je reklama
Čo nie je reklama
- označenie sídla právnickej osoby, trvalého pobytu fyzickej osoby, označenie prevádzkarne alebo organizačnej zložky právnickej osoby alebo fyzickej osoby obchodným menom, ako aj označenie budov, pozemkov a iných nehnuteľných vecí alebo hnuteľných vecí vo vlastníctve alebo v nájme týchto osôb,
- označenie listov a obálok obchodným menom alebo ochrannou známkou,
- označenie produktov alebo ich obalov údajmi, ktoré sa musia na nich uvádzať podľa osobitného predpisu,
- zverejnenie výročnej správy o hospodárení, účtovnej závierky, auditu podniku alebo iných informácií o podniku, ak povinnosť ich zverejnenia vyplýva z osobitného predpisu.
Daňová uznateľnosť výdavkov na reklamu
- ako daňovo uplatniteľný výdavok na reklamu je možné uplatniť výdavky (náklady) na reklamu vynaložené na účel prezentácie podnikateľskej činnosti daňovníka, tovaru, služieb, nehnuteľností, obchodného mena, ochrannej známky, obchodného označenia výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s činnosťou daňovníka so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia, udržania alebo zvýšenia príjmov daňovníka, ktoré sa zahŕňajú do základu dane (§ 19 ods. 2 písm. k) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v z. n. p.).
- výdavky na reklamu budú daňovo uznanými iba v prípade, že ich daňovník preukázateľne vynaložil v súvislosti so svojou činnosťou so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia a udržania alebo zvýšenia svojich príjmov a ktoré sú zaúčtované v účtovníctve daňovníka alebo zaevidované v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11 alebo 14 zákona o dani z príjmov (§ 2 písm. i) zákona o dani z príjmov).
Výdavky na reklamu, ktoré sa nemôžu uznať ako daňový výdavok
- sú to výdavky na reklamné a propagačné predmety, ktorých cena obstarania je vyššia ako 16,60 eur za kus.
Pozor: Reklama sa nesmie šíriť automatickým telefonickým volacím systémom, telefaxom a elektronickou poštou bez predchádzajúceho súhlasu ich užívateľa, ktorý je príjemcom reklamy.
Reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta. |
---|
Príklady