KiNEKUS – franšízingové riešenie na každý deň
BRATISLAVA 15. februára 2019 (P/PR) – Keď som pred rokmi začínal s prestavbou rodinného domu, závidel som kamarátom zo Žiliny. Bolo to presne v tých časoch, keď krachovali staré železiarstva a najbližší Baumax bol vo Schwechate. V Žiline totiž mohli moji kamaráti ísť do Kinekusu. Ak potrebovali nakúpiť náradie – či už fúrik, alebo obyčajný rozťahovací meter, oni mali riešenie na dosah. Ja na hodinovú jazdu autom.
Situácia sa však mení. KiNEKUS expanduje a hľadá nových franšízingových partnerov, pričom príležitosťu sú všetky okresné mestá. Sortiment KiNEKUSu zahŕňa tovary pre domácnosť, náradie, záhradu a vykurovanie. Tento sortiment na Slovensku spotrebiteľsky zasahuje veľkú časť obyvateľstva. Každý, kto aspoň raz v živote pracoval rukami, si v predajniach alebo na e-shope spoločnosi KiNEKUS nájde, čo potrebuje. Každá gazdinka, aj chlapi – majstri, remeselníci, domáci kutilovia, záhradkári, všetci môžu v KiNEKUSe nakupovať celoročne aktualizovaný sortiment. Veľkou výhodou je totiž znalosť domáceho trhu a prispôsobenie sa mu. Nákupcovia vyberajú tovar zmysluplne s prihliadnutím na špecifiká slovenského trhu a požiadavky slovenského zákazníka. KiNEKUS je totiž slovenská firma a pozná svojich zákazníkov.
Aktuálne KiNEKUS prevádzkuje štyri vlastné a osem franšízových prevádzok.
Všetky dosahujú dobré ekonomické výsledky. Ďalšou zásadou, na ktorej KiNEKUS trvá, je osobný prístup a komunikácia s každým zákazníkom, v rámci ktorej sa predajcovia snažia zistiť ich potreby a požiadavky.
Ako posledná bola zatiaľ otvorená prevádzka v nákupnom centre Vajnoria v Bratislave, ktoré je už po zábehu a má svojich prvých stabilných zákazníkov.
Ako prvú zahraničnú pobočku otvoril KiNEKUS svoj supermarket v Českej republike, konkrétne v Šumperku.
Okrem toho zo svojho veľkoskladu v Žiline zásobuje viac ako tisícku malých prevádzok v celej krajine.
Veľkou snahou firmy je dobrá komunikácia. Nie len externá – smerom k zákazníkom – určená na spoznávanie ich potrieb, ale aj interná a aktivity na budovanie dobrej siete vzájomných vzťahov v rámci prevádzok a medzi prevádzkami. Len tak vznikne dobrý základ na rozšírenie maloobchodnej siete, ktoré spoločnosť plánuje v najbližšom období. Výzvou je každé okresné mesto kde sa ešte supermarket KiNEKUS nenachádza. Ten totiž plánuje svoje „riešenia na každý deň“ priniesť čo najviac ľuďom.
Zároveň ponúka spoluprácu formou franšízového konceptu. Je to výzva pre všetkých, ktorým je blízky koncept či sortiment tohto supermarketu a zároveň majú chuť podnikať „na istotu” pod hlavičkou overenej značky. Čiže mať kontrolu nad svojím biznisom a zároveň mať v rukách vyskúšaný recept na úspech.
Pre nádejného franšízante je zásadnou podmienkou chuť spolupracovať a venovať sa myšlienke KiNEKUSU na plný úväzok. Taktiež schopnosť porozumieť ľuďom a komunikovať na úrovni výmeny vzájomných hodnôt. Veľmi vhodná je aj skúsenosť s vedením tímu a jeho správnym smerovaním.
Okrem chuti pracovať a podnikať musí byť splnená aj druhá podmienka a tou je atraktívnosť lokality, kde chce franšízant podnikať. Tú vie spoločnosť posúdiť na základe svojich pravidelných prieskumov. Prípadne franšízantovi dokáže odporučiť konkrétnu lokalitu. Každý adept na spoluprácu však najlepšie pozná svoje okolie a lokalitu, kde žije a pracuje. Aj preto je dôležité aby jeho bydlisko nebolo vzdialené viac ako 30-minút jazdy autom od umiestnenia prevádzky.
Treťou podmienkou je finančná spoluúčasť záujemcu. Do konceptu a budovania svojej predajne investuje svoje prostriedky, podobne, ako je to pri iných franšízových značkách.
Za túto investíciu však dostane primeranú protihodnotu. Prvým benefitom je získanie overeného konceptu, čiže do detailov prepracovaného „receptu“ na úspech.
Know – how KiNEKUSu je vystavané tak, aby franšízantovi pri jeho plnom nasadení a dodržiavaní pravidiel a našich hodnôt prinieslo úspech a zisk.
V tomto smere Ide o komplexný balík podpory, ktorý začína vyhľadaním a posúdením atraktívnosti lokality, pokračuje plnou podporou pri zriadení prevádzky, pomocou pri nábore a vyškolení pracovnej sily v iných prevádzkach Kinekusu, samozrejmosťou je zdieľaný marketing a reklama, ako aj veľmi výhodné dodávateľské zmluvy, z ktorých môže franšízant čerpať a aj ďalšie výhody.
Ďalším bonusom pre franšízantov je pripravovaný on-line predaj, do ktorého budú zapojení.
Čo zákazníkov láka do predajní značky KiNEKUS, je špecifická atmosféra, s ktorou sa v nich stretnú. Tú vytvárajú ľudia – predavači, ktorých úlohou nie je „skrývať sa v uličke” medzi regálmi, ale komunikovať so zákazníkom.
V dnešnom svete hobbymarketov, je to svetlá a žiadaná výnimka. A najmä, ak je predajca vďaka pravidelnému školeniu nie len ochotný vypočuť si požiadavku zákazníka, ale aj schopný na ňu zareagovať a odborne poradiť. Ľudskú komunikáciu a záujem o človeka nedokáže nahradiť žiadna moderná technológia, nech je akokoľvek geniálne vyvinutá. A zákazníci sú ľudia, takže sa vrátia tam, kde cítili ľudskosť a kde im niekto pomohol.
Viac o franchisingovom koncepte spoločnosti Kinekus sa dozviete na https://www.kinekus.sk/franchising