Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Král: Za úspechom značky Factcool stojí kvalitné oblečenie za rozumné ceny

Petr_kral_factcool.jpg
Foto: Factcool
28. mája 2021 Tlačiť

Bol jedným z mála, ktorý videl potenciál e-shopu Factcool aj vtedy, keď o tom ostatní pochybovali. Z červených hospodárskych čísel a firmy vhodnej na odpis dokázal vybudovať etablovaný e-shop, ktorý predáva vo väčšine krajín Európy. Za týmto úspechom stojí Petr Král.

Dsc9593_sklad.jpg
Foto: Factcool

Pred vaším príchodom do Factcool bol tento projekt stratový. Prečo ste sa rozhodli napriek tomu doň ísť?

Rozhodovanie bolo v podstate veľmi jednoduché. Pre mňa existovali iba dve možnosti. Buď sa stanem výkonným riaditeľom a s posledným miliónom sa pokúsim o ekonomický zázrak, alebo to jednoducho vzdám. To by však znamenalo nielen koniec e-shopu, ale aj fakt, že o prácu prídu stovky ľudí. Tomu som sa chcel, samozrejme, vyhnúť. Pri mojom rozhodovaní som súčasne cítil veľký potenciál, ktorý firma mala, ale nedokázala ho vtedy efektívne využívať. Mali sme vybudované zázemie, overených dodávateľov. Bolo však potrebné zmeniť naše smerovanie v marketingovej komunikácii.

Čím si vysvetľujete, že sa e-shopu Factcool.sk pod vaším vedením začalo dariť? Aké zmeny ste museli vo firme urobiť?

Na začiatku bolo nevyhnutné urobiť ťažké rozhodnutia v podobe zreálnenia stavu zamestnancov a najmä rozlúčiť sa s veľmi dobre plateným manažmentom firmy, ktorý dlhodobo neplnil očakávania. V rámci reštrukturalizácie bolo nevyhnutné všetko centralizovať do Trenčína, aby sme potiahli opäť za jeden povraz a pravá ruka vedela, čo robí ľavá.

Dsc9617_sklad.jpg
Foto: Factcool

Ako by ste charakterizovali Factcool? Aká je jeho pridaná hodnota a čím sa podľa vás odlišuje od iných obdobných projektov?

Za úspechom Factcool stojí práve naša pridaná hodnota. Je ňou takmer neobmedzená ponuka kvalitných značiek za dostupné peniaze. Viacero značiek, ktoré predávame, sú známe iba lokálne alebo v iných častiach sveta. My ich prinášame aj slovenským zákazníkom. Napríklad značka Trendyol nie je v Európe veľmi známa, a pritom ide o najväčší turecký e-shop. Snažíme sa prinášať ľudom trendy oblečenie, ktoré spĺňa pomer ceny a kvality.

Aký vplyv na váš biznis mala pandémia koronavírusu?

Nástup koronavírusu nás tvrdo zasiahol. Od prijatia prvých opatrení v polovici marca sme pocítili nielen prepad objednávok o 30 – 35 %, ale mali sme ťažkosti aj s dovozom tovaru do nášho skladu a, samozrejme, aj s vývozom k zákazníkom. Nikto vtedy nevedel, čo bude, ale povedali sme si, že na rozdiel od iných firiem nebudeme výrazne obmedzovať marketingové aktivity. A to bolo jedno z najlepších rozhodnutí, pretože sme zachytili príliv nových zákazníkov v on-line prostredí. Začiatkom apríla sme sa dostali na bežné čísla a počas nasledujúceho týždňa nám začali „covidové Vianoce“.

Dsc9693_sklad.jpg
Foto: Factcool

Myslíte, že záujem o nákup oblečenia cez internet vydrží aj nasledujúce obdobie?

Nákupné zvyklosti sa u slovenských zákazníkov zmenili. Som preto presvedčený, že záujem o nakupovanie cez internet vydrží aj nasledujúce obdobie. Spolu s prijatými opatreniami boli ľudia „donútení“ si vyskúšať tento štýl nakupovania a mnohí z nich pri ňom aj zostanú. Prehodnotia svoje návyky a namiesto víkendového nakupovania v obchodných centrách vyrazia radšej do prírody. Myslím si, že reštaurácie sa skoro vrátia do normálneho režimu, ale v prípade obchodných centier to tak nebude. V blízkej budúcnosti uvidíme, či som sa nemýlil.

Prečo si kúpiť oblečenie cez internet?

Odpoveď je jednoznačná. Je to jednoduché, rýchle nakupovanie. Nikto vás pri tom neobťažuje, môžete si v pokoji porovnať ceny ostatných e-shopov. Výhody nakupovania oblečenia cez internet ďaleko prevyšujú nad negatívom, že si daný tovar nemôžete fyzicky vyskúšať. Sám v kamennom obchode nenakupujem a snažím sa tomu vyhýbať. Výnimka bola moja dovolenka, keď som zistil, že som si doma zabudol krátke nohavice na kúpanie.

Dsc9725_content.jpg
Foto: Factcool

Nakupuje oblečenie cez internet aj šéf e-shopu? Čo ste si naposledy objednali?

Asi dva týždne dozadu som si u nás objednával tričká a krátke nohavice Quiksilver a ponožky CoolSocks, ktoré sú z našej výroby. To, čo nájdete na mne, nájdete aj na našom e-shope. Preto z vlastných skúsenosti môžem tvrdiť, že presne viem, čo a v akej kvalite predávame. Za kvalitu predávaných produktov osobne ručím.

Článok vznikol v spolupráci s klientom Factcool.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

e-shopFactcoolrozhovor

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X