- Podnikam.sk
- Články
- Účtovníctvo
- Registračné pokladne
- Lehota na odstránenie poruchy pre servisnú organizáciu
Lehota na odstránenie poruchy pre servisnú organizáciu
Otázka: Od akého času začne plynúť lehota 48 hod. na odstránenie poruchy pre servisnú organizáciu? Je to od nahlásenia poruchy alebo od doručenia pokladnice do opravy v zmysle § 5 zákona o ERP? Napríklad ak je zákazník z Bratislavy a servisná organizácia je z Banskej Bystrice. Zákazník poruchu nahlási v piatok o 13.00 hod. Musí servisná organizácia vycestovať k zákazníkovi alebo môže požadovať od zákazníka doručenie a lehota začína plynúť až po doručení k servisnej organizácii? Končí lehota pri doručení zákazníkovi alebo doručením prepravnej spoločnosti?
Podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice na evidenciu tržieb na území Slovenskej republiky upravuje zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ERP).
Podľa § 5 ods. 2 písm. a) zákona o ERP servisná organizácia je povinná zabezpečiť vykonanie opravy pokladnice do 48 hodín od nahlásenia jej poruchy alebo od odovzdania pokladnice do opravy; ak začiatok alebo koniec tejto lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo deň pracovného pokoja, jej plynutie sa začína počítať od najbližšieho nasledujúceho pracovného dňa a táto lehota končí najbližším nasledujúcim pracovným dňom.
Príklad:Zákazník v piatok o 13.00 hod. nahlási poruchu – lehota na opravu 48 hod. uplynutie v nedeľu o 13.00 hod., ale s prihliadnutím na to, že ide o nedeľu, plynutie lehoty sa začína počítať od najbližšieho nasledujúceho pracovného dňa (od pondelka) a táto lehota končí najbližším nasledujúcim pracovným dňom (utorkom). Obdobným spôsobom je potrebné aplikovať plynutie lehoty v prípade, ak pokladnicu je potrebné odovzdať do opravy. Pre úplnosť uvádzame, že podľa § 10 ods. 1 zákona o ERP podnikateľ v prípade poruchy pokladnice túto odovzdáva servisnej organizácii a nie prepravnej spoločnosti.
Zdroj: MF SR