Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Marketing na sociálnych sieťach sa oplatí aj malým firmám

Marketing na sociálnych sieťach sa oplatí aj malým firmám
Ilustračné foto: SITA/AP
7. apríla 2014 Zdroj Podnikam.SK, PG Tlačiť

Sociálne siete skrývajú pre každú firmu obrovský potenciál pre prilákanie nových zákazníkov a udržanie si starých.

Marketéri na propagáciu na sociálnych sieťach vyčleňujú čoraz viac financií

Čoraz rozšírenejšie sociálne siete nie sú len spôsobom, ako so svetom zdieľať svoje myšlienky, fotky ratolestí či večere, ale aj skvelým marketingovým nástrojom. Využívajú ich nielen veľké globálne značky, ale aj malí podnikatelia, pre ktorých predstavuje účinnú a lacnú reklamu. 
 
Len na Facebooku je podľa portálu socialbakers.com zaregistrovaných takmer 2 milióny Slovákov. Hoci je toto číslo dobré brať s rezervou, keďže takmer určite značnú časť z nich tvoria neaktívne alebo duplicitné profily, stále ide o pomerne slušnú používateľskú základňu, ktorú môžeme osloviť. Sociálne siete ako Twitter či Google + sú u nás v porovnaní s Facebookom pomerne málo rozšírené, no v zahraničí sa tiež často využívajú ako marketingový nástroj. 
 
Marketéri na propagáciu na sociálnych sieťach vyčleňujú čoraz viac financií. Ak sa totiž robí dobre, tak naozaj funguje. Propagácia spoločnosti, jej produktov a služieb napríklad prostredníctvom Facebooku poskytuje možnosti, ktoré sa len ťažko dajú nájsť pri reklamných kampaniach v štandardných médiách. 
 

 

Marketing na sociálnych sieťach vyžaduje neustálu pozornosť

Marketing na sociálnych sieťach je veľmi priamou formou kontaktu s existujúcimi a potenciálnymi zákazníkmi. Kedykoľvek vaši fanúšikovia na stránkach ako Facebook reagujú na vaše príspevky, ich priatelia to zbadajú a môže sa tak u nich prebudiť záujem o vašu firmu. 
 
Na druhej strane treba počítať s tým, že marketing na sociálnych sieťach vyžaduje neustálu pozornosť. Určité množstvo času vám zaberie vytváranie obsahu a reagovanie na príspevky ľudí. Tie v zásade nie sú vždy len pozitívne. Okrem odpovede na ne ich však môžete aj jednoducho vymazať a „vtipálkom“ prístup na vaše stránky dokonca zablokovať. 
 
Ak chcete využiť potenciál, ktorý Facebook ponúka, máte v zásade dve hlavné možnosti. Prvou je založenie stránky na tejto sociálnej sieti, ktorá je v podstate verejným profilom vašej firmy, ktorým sa prezentujete používateľom Facebooku. S každým používateľom, ktorý sa stane fanúšikom vašej stránky, sa zároveň aj rozširuje okruh ľudí, ktorých môžete pravidelne oslovovať. 
 

 
Druhou možnosťou je využitie reklamy na Facebooku. Tá je síce platená, no slušná kampaň sa dá urobiť doslova aj za pár eur. Reklamu môžete navyše zacieliť len na požadovanú skupinu ľudí, napríklad na ženy z Bratislavy vo veku od 25 do 34 rokov. Neoplatí sa to však preháňať, zacielením napríklad na mužov z Banskej Bystrice nad 50 rokov, ktorí majú radi krasokorčuľovanie, by ste oslovili pravdepodobne len hŕstku ľudí. 
 
Ak by ste na marketing na sociálnych sieťach nemali dosť času, či odvahy, na trhu sa pohybujú desiatky firiem, ktoré sa tejto činnosti venujú profesionálne. Pri čo i len troche šikovnosti ho však isto zvládnete aj sami. 
 

Ak chcete na Facebooku založiť stránku pre váš biznis, máte niekoľko možností. Po prvé, ak ste odhlásený zo svojho účtu, na úvodnej stránke Facebooku vám stačí kliknúť na odkaz „Vytvoriť stránku.“ Nachádza sa v ponuke takmer dole. Ak už prihlásený ste, kliknite na položku nastavenia a vyberte možnosť vytvorenia novej stránky. 
 
Postupne sa preklikáte až na ponuku nastavení ako napríklad typ vášho podniku, jeho meno, adresu či stručný opis. Ide o položky, ktorých vypĺňanie je pomerne intuitívne.
 
 
Dôležité je však venovať čas výberu peknej adresy stránky. Tá bude v tvare www.facebook.com/menovasehopodniku. Ak by ste si vybrali napríklad www.facebook.com/kaviaren23180, jej návštevník spozornie. Vyzerá to totiž určite horšie, ako napríklad www.facebook.com/KaviarenPohoda. 
 
 
Ďalšou kľúčovou položkou je výber profilovej fotky. Ak má váš podnik zaujímavé logo, prakticky nie je čo riešiť. Ak ho nemáte, vyberte si niečo jednoduché, čo reprezentuje kategóriu podnikania. Ak sa venujete pečeniu koláčov, vyberte si napríklad fotku torty či muffinu. Preklikáte sa ďalšími položkami a otvorí sa vám rozhranie vašej novovytvorenej stránky. Dobré je vybrať si vhodnú titulnú fotku, ktorá by však nemala byť príliš výrazná. Tá bude tvoriť záhlavie vašej stránky na Facebooku a až na výnimky by nemala zbytočne odvádzať pozornosť jej návštevníka. 
 
Máte vytvorenú stránku, práca sa však len začala. Prázdna stránka bez akéhokoľvek obsahu či statusov pozornosť nepriláka. Skúste experimentovať a pridať prvé fotky do galérie, alebo prvý status. Potom môžete začať na stránku pozývať prvých jej fanúšikov z radov vašich priateľov. 
 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

PodnikamPodnikám na internete

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Internetová reklama

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X