Marketing na sociálnych sieťach je veľmi priamou formou kontaktu s existujúcimi a potenciálnymi zákazníkmi. Kedykoľvek vaši fanúšikovia na stránkach ako Facebook reagujú na vaše príspevky, ich priatelia to zbadajú a môže sa tak u nich prebudiť záujem o vašu firmu.
Na druhej strane treba počítať s tým, že marketing na sociálnych sieťach vyžaduje neustálu pozornosť. Určité množstvo času vám zaberie vytváranie obsahu a reagovanie na príspevky ľudí. Tie v zásade nie sú vždy len pozitívne. Okrem odpovede na ne ich však môžete aj jednoducho vymazať a „vtipálkom“ prístup na vaše stránky dokonca zablokovať.
Ak chcete využiť potenciál, ktorý Facebook ponúka, máte v zásade dve hlavné možnosti. Prvou je založenie stránky na tejto sociálnej sieti, ktorá je v podstate verejným profilom vašej firmy, ktorým sa prezentujete používateľom Facebooku. S každým používateľom, ktorý sa stane fanúšikom vašej stránky, sa zároveň aj rozširuje okruh ľudí, ktorých môžete pravidelne oslovovať.
Druhou možnosťou je využitie reklamy na Facebooku. Tá je síce platená, no slušná kampaň sa dá urobiť doslova aj za pár eur. Reklamu môžete navyše zacieliť len na požadovanú skupinu ľudí, napríklad na ženy z Bratislavy vo veku od 25 do 34 rokov. Neoplatí sa to však preháňať, zacielením napríklad na mužov z Banskej Bystrice nad 50 rokov, ktorí majú radi krasokorčuľovanie, by ste oslovili pravdepodobne len hŕstku ľudí.
Ak by ste na marketing na sociálnych sieťach nemali dosť času, či odvahy, na trhu sa pohybujú desiatky firiem, ktoré sa tejto činnosti venujú profesionálne. Pri čo i len troche šikovnosti ho však isto zvládnete aj sami.
Ak chcete na Facebooku založiť stránku pre váš biznis, máte niekoľko možností. Po prvé, ak ste odhlásený zo svojho účtu, na úvodnej stránke Facebooku vám stačí kliknúť na odkaz „Vytvoriť stránku.“ Nachádza sa v ponuke takmer dole. Ak už prihlásený ste, kliknite na položku nastavenia a vyberte možnosť vytvorenia novej stránky.
Postupne sa preklikáte až na ponuku nastavení ako napríklad typ vášho podniku, jeho meno, adresu či stručný opis. Ide o položky, ktorých vypĺňanie je pomerne intuitívne.
Dôležité je však venovať čas výberu peknej adresy stránky. Tá bude v tvare www.facebook.com/menovasehopodniku. Ak by ste si vybrali napríklad www.facebook.com/kaviaren23180, jej návštevník spozornie. Vyzerá to totiž určite horšie, ako napríklad www.facebook.com/KaviarenPohoda.
Ďalšou kľúčovou položkou je výber profilovej fotky. Ak má váš podnik zaujímavé logo, prakticky nie je čo riešiť. Ak ho nemáte, vyberte si niečo jednoduché, čo reprezentuje kategóriu podnikania. Ak sa venujete pečeniu koláčov, vyberte si napríklad fotku torty či muffinu. Preklikáte sa ďalšími položkami a otvorí sa vám rozhranie vašej novovytvorenej stránky. Dobré je vybrať si vhodnú titulnú fotku, ktorá by však nemala byť príliš výrazná. Tá bude tvoriť záhlavie vašej stránky na Facebooku a až na výnimky by nemala zbytočne odvádzať pozornosť jej návštevníka.
Máte vytvorenú stránku, práca sa však len začala. Prázdna stránka bez akéhokoľvek obsahu či statusov pozornosť nepriláka. Skúste experimentovať a pridať prvé fotky do galérie, alebo prvý status. Potom môžete začať na stránku pozývať prvých jej fanúšikov z radov vašich priateľov.