Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako najlepšie ukončiť pracovnú časť dňa? Nechajte sa inšpirovať

Hodinky_cas_pixabay.com_.jpg
pixabay.com
21. marca 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Posledných 10 minút pracovnej doby trávia niektorí ľudia pozeraním sa na hodiny a telekinetickým napomáhaním sekundovej ručičke v pohybe smerom dopredu. Iní sú zavalení prácou až do poslednej minúty a keď príde ich čas, schmatnú svoje veci a bez pozdravu utekajú kadeľahšie. Ak vám tieto scenáre znejú povedome, máme pre vás tip: prehodnoťte svoj prístup po vzore tých úspešných.

To, ako ukončíte svoj pracovný deň, je veľmi dôležité,“ tvrdí Michael Kerr, medzinárodne aktívny rečník v oblasti biznisu. „Môže to ovplyvniť vašu náladu na zvyšok dňa; môže to mať vplyv na vaše súkromné vzťahy, celkovú úroveň šťastia i na to, ako dobre budete v noci spať a takisto vás to akoby pripraví na ďalší deň.“

Ako teda efektívne trávia posledných 10 minút pracovnej doby úspešní ľudia?

1. Zostávajú sústredení

„Toto je bežný čas, kedy vaša myseľ môže ‚poletovať‘ kade-tade,“ hovorí Lynn Taylorová, expertka na pracovné prostredie. Pokúste sa nestrácať sústredenie a nedovoľte ničomu, aby to odviedlo vašu pozornosť od práce.

2. Aktualizujú svoj zoznam úloh

Úspešní profesionáli majú vždy na pamäti, čo všetko treba aktuálne urobiť, tvrdí Taylorová. „Počas posledných 10 minút kontrolujú svoj progres vo vzťahu k cieľom dňa. Revidujú svoj konečný zoznam podľa aktuálnej situácie, je to pohodlnejšie ako odrazu odísť a ďalšie ráno rozmýšľať nad všetkými drobnosťami z predošlého dňa.“

3. Posudzujú, čo dosiahli

Taylorová tvrdí, že okrem sústreďovania sa na to, čo ešte potrebujeme urobiť, je dôležité sa pozrieť späť aj na to, čo sme už urobili. Pocit naplnenia cieľov či plánov je fajn a môže fungovať ako motivácia do ďalšieho dňa.

4. Stanovujú si hlavné ciele na zajtrajšok

Úspešní ľudia majú zoznam dôležitých „položiek“ prichystaný vopred, pričom si určujú svoje primárne ciele na nasledujúci deň. Naplniť práve tie je kľúčové.

5. Vybavujú správy, ktoré urgentne vybaviť treba

Hoci ste celý deň „na linke“, správy a telefonáty neprestávajú a často sa stáva, že tie dôležité správy prichádzajú práve v posledných minútach pracovného času. „Úspešní ľudia sú schopní sa rozhodnúť, čo si vyžaduje odpoveď a čo môže počkať,“ ozrejmuje Taylorová.

6. V myšlienkach rekapitulujú deň

Úspešní ľudia nielen premýšľajú o projektoch, ktoré v ten deň zvládli, ale sa aj pokúšajú analyzovať, kedy a najmä prečo išli veci dobre, prípadne zle. Schopnosť učiť sa hoci aj na vlastných chybách môže byť mimoriadne praktická.

7. Poďakujú sa niekomu

Tie najlepšie pracovné miesta stoja na základoch vďačnosti a uznania. „Vytvorenie si zvyku ohľadom poďakovania niekomu pri zakončovaní pracovného dňa je neuveriteľne efektívny spôsob, ako pozdvihnúť úroveň svojho šťastia a zároveň umožniť sebe aj iným odísť z práce s dobrým pocitom“ hovorí Kerr.

8. Dávajú si do poriadku svoj stôl a pracovnú plochu

Keď nie je niečo organizované, je to náročnejšie a trvá to dlhšie. Upracte si a všetky perspektívne dôležité dokumenty si dajte na dosah ruky, aby ste ich mohli hneď nasledujúce ráno „spracovať“. Poriadok človeku okrem iného uľahčuje určovanie pracovných priorít.

9. Odchádzajú pozitívne naladení

Pred tým, ako odídete, sa „vyzbrojte“ úsmevom, ako odporúča Taylorová. Neskutočne dobre to bude pôsobiť nielen na vás, ale aj na vašich kolegov. Dobrý dojem na konci dňa môže povzbudiť do pozitívneho ďalšieho dňa.

10. Skutočne odchádzajú

Úspešní ľudia sa vyhýbajú pokušeniu otáľania s odchodom. Vedia, aká je dôležitá rovnováha medzi súkromným a pracovným životom, preto sa vždy snažia odísť z práce v správnom čase.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

práca a kariéra

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X