- Podnikam.sk
- Články
- Marketing
- Obchodné jednania v reštaurácii: 7 omylov, ktorým by ste sa mali vyhnúť
Obchodné jednania v reštaurácii: 7 omylov, ktorým by ste sa mali vyhnúť
Pracovný obed či večera je udalosťou, ktorá od vás vyžaduje nielen obchodné znalosti, ale predovšetkým umenie konverzácie a spoločenského správania. Vyhnite sa chybám, ktoré by vás mohli priviesť do rozpakov a nedorozumení.
Ako zvládnuť obchodné jednanie v reštaurácií
Omyl č. 1: Neznáma reštaurácia
Nechoďte s obchodnými partnermi do podniku s ktorým nemáte osobnú skúsenosť alebo ktorého povesť nepoznáte. Vyhnete sa nepríjemným situáciám.
Omyl č. 2: Bez rezervácie
Stôl si rezervujte vopred. Nebudete musieť pobehovať preplnenou reštauráciou spolu s váženými hosťami tu a tam.
Omyl č. 3: Príliš veľa jedla
Keďže na prvom mieste je obchodný rozhovor, neobjednávajte si príliš veľa. Nezáleží, či ste hosť alebo hostiteľ. Jedno hlavné jedlo a jeden desert by mali stačiť.
Omyl č. 4: Tajné úmysly príliš zjavne
Ak chcete obchodných partnerov zo zištných dôvodov obzvlášť veľkoryso pohostiť, robte to diskrétne. Použite formulky ako napríklad: “Ako predjedlo vám odporúčam…”, “Hlavné jedlo …XY chutí obzvlášť dobre…”
Omyl č. 5: Vnucovanie alkoholu
Zdržte sa alkoholických nápojov. Najlepšie urobíte, ak sa ich zrieknete celkom. Bez súhlasu spoločníkov neobjednávajte žiadne destiláty. Hoci vy by ste to so šnapsom mohli myslieť dobre, vaši partneri by sa mohli cítiť stiesnene.
Omyl č. 6: Platenie pri stole
Ako hostiteľ plaťte diskrétne. Lepšie reštaurácie vám dnes vedia poslať ako stálemu zákazníkovi účet aj do kancelárie.
Omyl č. 7: Ako hosť objednávate príliš veľa
Ak ste hosťom vy, zdržte sa objednávania. Vyhnite sa situácii, aby vám doposiaľ neznámy obchodný partner príliš veľkoryso vnucoval jedlá alebo nápoje.
dj