Pápež sa odviezol vo Fiate. Automobilka zareagovala ako sa patrí
Pápež František, ako všetci vieme, po prvýkrát od svojho nástupu do funkcie navštívil Spojené štáty americké. Fakt, že ho na leteckej základni Andrews v Marylande vyzdvihol malý, ale zároveň útulný Fiat 500L, sa dočkal veľkej pozornosti a spôsobil celkom výrazný rozruch na sociálnych sieťach.
Lepšia reklama pre automobilku existuje len sotva
František totiž opäť raz nesklamal a aj pri výbere vozidla potvrdil, že imidž skromnej hlavy katolíckej cirkvi, ktorá nepije víno, kým vodu káže a ktorá sa programovo vyhýba prílišnému luxusu, nemá pre nič za nič. Zvyčajnú limuzínu tak pri návšteve Ameriky nahradil športovým hatchbackom. A ten vo vládnej kolóne, pozostávajúcej prevažne z typických tmavých SUV-čiek, rozhodne vytŕčal z radu.
Pochopiteľne, málokto mal z pápežovej voľby vozidla väčšiu radosť ako samotná talianska automobilka. Prečo, to je jasné. Lepšia reklama pre automobilku ako to, že si jedno z áut z jej dielne pri historicky prvej návšteve Ameriky, teda pri intenzívne sledovanej udalosti, vyberie práve pápež, existuje len sotva. Spoločnosť Fiat svoju vďaku pritom najprv vyjadrila jednoduchým, ale príhodným a zároveň dôvtipným tweetom „# blessed“ (po anglicky požehnaný, blažený), aby neskôr danú udalosť okomentovala slovami, že „Jeho Svätosť vie, ako sa priviezť“.
Pápež František sa od začiatku zasadzoval za to, aby luxusné limuzíny nahradili skromnejšie autá. Fakt, že sa v USA vozil práve vo Fiate 500L, ktorý má výrazne menšiu spotrebu, je jasným signálom aj toho, že pápežovi neslúži tematizovanie problému klimatických zmien a globálneho otepľovania iba ako formálna „povinná jazda“.