Pochová Volvo sedadlo spolujazdca? Koncept dômyselne usádza bábätká
Automobilka Volvo predstavila inovatívny dizajn, ktorý by mohol prispieť k tomu, že v budúcnosti vstavaná detská sedačka nahradí štandardné predné sedadlo spolujazdca.
Automobilka sa pokúša o svoju vlastnú renesanciu
Spoločnosť zverejnila fotografie a informácie o tom, čo nateraz nazýva Excellence Child Seat. Ide o detskú sedačku, situovanú proti smeru jazdy (dieťa je k ceste otočené chrbtom) a nachádzajúcu sa tam, kde je bežne sedadlo spolujazdca.
Mamička tak môže sedieť na zadnom sedadle a pozerať sa priamo na svoju ratolesť. Tento koncept tak poskytuje možnosť interakcie s dieťaťom tvárou v tvár bez toho, aby sa osoba sediaca vpredu musela počas jazdy obzerať. Pod detskou sedačkou sa okrem toho nachádza úložný priestor na plienky, hračky a rôzne iné detské potreby.
Takáto sedačka je tiež, samozrejme, bezpečnejšia: pre deti s ešte nevyvinutými krčnými svalmi, sediacimi v klasickej detskej sedačke, totiž prípadná havária môže byť fatálna. V prípade nehody by malí pasažieri cestujúci na sedadle „čelom vzad“ pravdepodobne dopadli omnoho lepšie ako tie na klasických sedadlách, sila nárazu by sa podľa predpokladov rozložila rovnomernejšie na celé ich telo.
Nová autosedačka poskytuje tiež možnosť otáčania o 90 stupňov, dá sa skloniť alebo dať ležmo, čo umožňuje prispôsobiť polohu aktuálnym potrebám dieťaťa (hranie a spánok).
Koncept je síce kreatívny a s ohľadom na bezpečnosť dieťaťa pôsobí zmysluplne, v prípade, že by sa začal vyrábať, mohol by paradoxne vyvolať obavy spojené s bezpečnosťou. Riziko totiž predstavuje zatiaľ predný airbag. Ten je vo všeobecnosti uspôsobený pre dospelých a môže im zachrániť život, pre deti však môže byť smrtiaci.
Automobilka Volvo, ako to potvrdzuje história automobilového priemyslu, myslí dopredu, a to predovšetkým v súvislosti s bezpečnosťou (v 60. rokoch mala napríklad výrazný podiel na vytvorení prvej odnímateľnej „obrátenej“ detskej sedačky). Automobilka sa, odkedy sa jej vlastníkom stal čínsky Geely, pokúša o svoju vlastnú renesanciu. Dôležitými bodmi v marketingu spojeným s novým modelom XC90 tak sú luxus a práve bezpečnosť.