Prečo sa prestalo dariť alebo malá lekcia jachtingu
Ak niekto má v predaji výsledky a potom sa dostane s výkonmi dole, má to iba dve možné príčiny. Na vysvetlenie použijem prirovnanie k jachtingu.
Ako teda súvisia produktivita v predaji a jachting?
Ak máte pri určitom vetre nastavené plachty a kormidlo a náhle sa zmení vietor, musíte okamžite zareagovať a korigovať to. Buď kormidlom alebo zmenou plachiet. Inak spomalíte, alebo sa dostanete do príliš veľkého náklonu.Naopak-ak máte stabilný vietor a napriek tomu urobíte zmenu v nastavení kormidla a plachiet, tiež môžete čakať komplikácie. To isté platí aj v predaji. Ak sa zmenia vonkajšie okolnosti (napríklad vstup nového konkurenta na trh, uvedenie nového produktu, masívna kampaň konkurencie a pod.), musíte aj vy korigovať vaše aktivity.Alebo opačne-máte správne „nastavené plachty“, darí sa vám a vtedy VY niečo zmeníte. Napríklad poľavíte v tempe, menej sa venujete klientom (lebo nestíhate), začnete rozbiehať nové projekty na úkor tých úspešných a pod. Vtedy tiež čakajte problémy.Takže-ak ste boli v situácii, že sa darilo a potom to išlo dole vodou, vyhodnoťte, ktorá z dvoch možností to bola. Buď ste nezareagovali vtedy, keď bolo treba niečo zmeniť, alebo ste zmenili niečo v stave, kedy stačilo zotrvať v kurze. A hneď budete vedieť, ako to napraviť.