Ste dobrý šéf? Podľa tohto áno
Byť šéfom nie je nikdy ľahké. Neustály stres či nedostatok voľného času vám na duševnej pohode určite nepridávajú. Dokážete udržať rovnováhu medzi rešpektom a objavujúcou sa prístupnosťou? Reagujú zamestnanci dobre na váš štýl vedenia? Vyvolávajú niektoré z vašich činov nevôľu v kancelárii?
Byť dobrým šéfom je rozhodujúce pre vašu firmu – v jednom prieskume sa zistilo, že tretina zamestnancov by opustila svoje zamestnanie, keby mala zlého šéfa. Ste dobrý vo svojej funkcii? Podľa týchto náznakov áno:
Nemáte zjavného obľúbenca
Pokiaľ dáte najavo, že niekoho máte očividne radšej a ceníte si jeho prácu viac, ostatní to budú brať ako demotivujúce a vzdajú sa toho, aby urobili dobrý dojem.
Zachádzate so zamestnancami ako s ľudskými bytosťami
Niektorí šéfovia majú pocit, že urážanie a nakladanie na zamestnancov je dobrá motivačná technika. Vo väčšine prípadov to však nie je pravda. Ak si ceníte svojich zamestnancov ako ľudské bytosti, potom ste o krok popredu pred ostatnými šéfmi.
Ste ochotný skúšať nové veci
Dobrí šéfovia adaptujú nové techniky/metódy, pretože to je najlepší spôsob, ako robiť veci. Svojim zamestnancom však nechávajú malý priestor na experimentovanie a inovácie.
Každý je zodpovedný…
Kladenie zodpovednosti je veľkou časťou kancelárskej morálky a povzbudzuje to zamestnancov konať čestne a celistvo, čo vedie k dobrej kultúre na pracovisku.
…vrátane vás
Dobrí šéfovia nehľadajú obetného baránka ani nebagatelizujú chyby. Skúsení manažéri si dokážu priznať zlyhanie.
Pýtate sa zdvorilo
Niektorí šéfovia si potrebujú dokázať svoju dominanciu a štekajú rozkazy namiesto toho, aby sa správali slušne. Magické slovo vždy zapôsobí lepšie ako rozkazovačný tón.
Dávate podporu
Dôveru si vybuduje tak, že svojim zamestnancom poskytnete dostatok podpory a vedenia.
Odstraňujete prekážky
Zjednodušením života svojim podriadeným urobíte dobrú službu morálke na pracovisku a firme celkovo.
Ste dobrý kouč
Dobrí šéfovia sú ako dobrí tréneri: Budia rešpekt a poskytujú správnu kombináciu chvály a konštruktívnej kritiky, aby dostali to najlepšie zo svojich zamestnancov.
Ste schopný správne zvládnuť očakávania
Dobrí manažéri sú čestní a otvorení ohľadom očakávaní, ako majú veci v kancelárii fungovať.
Dávate spätnú väzbu
Konštruktívna kritika je niečo iné ako zbytočné zhadzovanie práce zamestnanca. Spätnou väzbou mu pomôžete sa zlepšovať a rásť.
Zaujímate sa o riešenia
Keď ide do tuhého, zlí šéfovia si nájdu niekoho, koho môžu obviňovať, dobrí šéfovia sa zamerajú na nájdenie riešenia daného problému.
Máte zmysel pre humor
Je dobré sa zasmiať so svojimi zamestnancami. Zmysel pre humor vám z rešpektu neuberie. Pokúste sa byť autentický a milý, nie však nasilu.
Staráte sa o sny a ciele vašich zamestnancov
Najlepší šéfovia investujú do svojich zamestnancov. To znamená, že sa aktívne zaoberajú profesionálnymi cieľmi a ašpiráciami svojich podriadených.
Ste dobrý poslucháč
Introverti zvyknú byť dobrí šéfovia. Naučte sa dobre načúvať svojim podriadeným, ukážete im, že sa zaujímate o ich názor a potreby.
Zaujímate sa o život zamestnancov
Dobrí šéfovia neprekračujú istú hranicu, ale zaujímajú sa o letné plány, deti, manžela/manželku svojich podriadených.
Dokážete prispôsobiť svoj prístup
Rôzni zamestnanci majú rôzne potreby. Najlepší šéfovia sú flexibilní. To im umožňuje plniť úlohy s cieľom čo najlepšie vyhovieť potrebám svojich zamestnancov.