Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Tri oriešky marketingu alebo ako si uľahčiť predaj

Tri oriešky marketingu alebo ako si uľahčiť predaj
Fotobanka Pixmac
25. mája 2012 Zdroj Autor: Martin Mišík, konzultant a tréner v oblasti predaja a komunikácie Tlačiť

Marketing je opradený množstvom záhad. Jednou z nich je: „Čo je vlastne úlohou marketingu?“ Môžete si o tom prečítať niekoľkostostranové učebnice. Podstata je pritom jednoduchá. Cieľom marketingu je zabezpečiť dostatok záujemcov, ktorým potom môžete predávať. A je jedno, či ste nadnárodná firma alebo živnostník.

 

Každý potrebuje predať

Môj obor je síce predaj, ale marketing je nástroj, ktorým sa dá predaju výrazne pomôcť. Prax ma naučila. Je totiž rozdiel presviedčať niekoho, aby kúpil a dohodnúť obchodné podmienky s niekým, kto už má záujem. To je napríklad rozdiel v mojom biznise pred rokom a teraz. Rozdiel je v marketingu, nie v predaji. Čo teda potrebujete marketingom dosiahnuť, aby sa vám predávalo ľahšie? Tri veci:

 

  1. zákazníci musia o vás vedieť,
  2. musíte sa odlišovať od konkurencie (byť v niečom lepší alebo iní) a
  3. musíte byť dôveryhodní.

 

Toto sú tri oriešky, ktoré potrebujete rozlusknúť. Máte dve možnosti: buď toto všetko urobí predajca na obchodnom stretnutí (ak sa mu podarí potenciálneho zákazníka presvedčiť, aby sa s ním stretol), alebo túto prácu urobí za vás marketing a predajca už príde „na hotové“. Ak porovnám úsilie, ktoré som potreboval vynaložiť na získanie objednávky pred rokom a teraz, pomer je 1:50. A to iba vďaka lepšiemu marketingu, lebo v predaji som sa za ten rok až tak nezlepšil.

 

Ak sa pozriete na horeuvedené tri body-musia ich robiť vaši predajcovia, alebo sa o to postará váš marketing? Zo skúseností viem, že v malých firmách je marketing najmenej zvládnutá aktivita. Malí podnikatelia sú väčšinou odborníci vo svojom fachu. Ale nikto ich neučil, ako správne robiť marketing. Preto ich získanie každej novej objednávky stojí zbytočne veľa úsilia. Ako je to u vás?

 

Funkčný marketing je polovica úspechu firmy

Funkčný marketing je minimálne polovica obchodného úspechu firmy. Chvalabohu, možností, ako robiť marketing, je dnes ďaleko viac ako kedysi. Mnohé z nich sú dokonca zadarmo. Máme tu internet, sociálne siete, ale aj niektoré tradičné metódy, ktoré stále ešte čakajú na objavenie. Takže je to skôr otázka znalostí ako peňazí. Môžete robiť aj nízkorozpočtový marketing, ktorý vám prinesie uspokojivé výsledky (teda zákazníkov).  Ide o to, či viete, ako to robiť.Otázka teda je: chcete venovať marketingu takú pozornosť, aby vám uľahčil predaj? Ak chcete dostať „na tácke“ návod, ako robiť účinný marketing s nízkymi nákladmi.

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Online marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X